مدیرعامل سد و نیروگاه شهیدعباسپور از تعمیرات اساسی و ارتقاء اینورترهای نیروگاه دوم سد شهید عباسپور پس از۲۰ سال خبرداد.
کد خبر: ۱۰۳۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ 08 March 2022

به گزارش شبکه خبری سازمان آب وبرق خوزستان، “فرزادجونعلی وند”ضمن اعلام این خبر گفت :در نیروگاه دوم سد شهید عباسپور جهت تامین برق 220VAC سیستم های اصلی نیروگاه، دو عدد اینورتر مدلIS22010 شرکت تغذیه الکترونیک با توان 10KVA نصب می باشد و با گذشت قریب به 20 سال از زمان بهره برداری از اینورترهای نیروگاه دوم به دلیل وقوع فالت ها و حوادث مکرر ، همچنین منقضی شدن و در دسترس نبودن برخی از تجهیزات آن مانند کارت های الکترونیکی و المان های قدرت ، ارتقاء این سیستم ها در دستور کار کارشناسان ومتخصصان شرکت تولید قرار گرفت.

جونعلی وند افزود: به دلیل نقش حیاتی اینورترها در تامین توان مطمئن و ایمن و پشتیبانی از مصرف کننده های اصلی نیروگاه، برای افزایش ضریب اطمینان و پایداری سیستم های حساس کنترلی ، نظیر سیستم DCS و سیستم های نیروگاهی وابسته به منبع انرژی بدون وقفه ، بهینه سازی و رفع نقص از اینورتر ها این پروژه تعریف و انجام شد.

مدیرعامل سد و نیروگاه شهیدعباسپور در ادامه گفت: پس از بررسی های لازم در کمیته های فنی با حضور کارشناسان شرکت تولید و بهره برداری و کارشناسان شرکت تغذیه الکترونیک، بهینه سازی و نصب اینورترها باموفقیت انجام گردید.

وی خاطرنشان کرد: با بهینه سازی این اینورترها علاوه بر افزایش ضریب اطمینان منبع انرژی امن نیروگاه، قابلیت سنکرون سازی و پشتیبانی متقابل اینورترها در شرایط مطلوب قرار گرفت .

جونعلی وند در پایان گفت:از قابلیت های سیستم جدید می توان به،بروز شدن تمامی کارت های الکترونیکی و سایر المان های الکترونیک قدرت در این سیستم ها، سنکرون شدن هر دو اینورتر و پشتیبانی بدون قطعی برق از سیستم ها، جمع آوری نمایشگرهای آنالوگ و نصب مانیتورینگ touch screen، برقراری ارتباط سیگنالی با سیستم DCS و نصب و راه اندازی سیستم حفاظت در این سیستم ها اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار