مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی از ورود چندین سامانه بارشی تا پایان اسفند به استان و از احتمال وقوع بارش های رگباری و سیلابی شدن مسیل ها در فروردین ۱۴۰۱ خبرداد.
کد خبر: ۱۰۳۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷ 06 March 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،مجید بیجندی با اشاره به این که روزهای پیش رو تا پایان اسفند شاهد چندین سامانه بارشی در استان خواهیم بود که بارش ها در حد نرمال است، اظهار کرد: در هفته اول و هفته دوم فروردین سال ۱۴۰۱ نیز شاهد بارش خواهیم بود و تا اردیبهشت ماه بارش ها نرمال پیش بینی شده است.

 

وی پیش بینی دما برای از اسفند تا اردیبهشت را ۰.۵ تا یک درجه بیش از نرمال اعلام کرد.

 

مدیرکل سازمان هواشناسی خراسان شمالی از این که در فروردین امسال نیز شاهد بارش خواهیم بود، با توجه به پیش بینی دمای بیش از نرمال احتمال وقوع بارش های رگباری و سیلابی شدن مسیل ها نیز وجود دارد، خبرداد.

 

بیجندی با اشاره به این که میانگین بارش سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ استان از ابتدای مهر ماه تا ۱۰ اسفند ۷۶.۴ میلی متر بوده است، تصریح کرد: از آنجایی که میانگین سالانه بارش استان ۲۵۹.۹ میلی متر است و در مقایسه با میانگین بلند مدت در بازه زمانی مشابه ۳۹.۴ درصد کاهش بارش را شاهد هستیم. 

 

وی هم چنین در خصوص تغییرات آب و هوایی در اواخر اسفند و به اصطلاح «اسفند دیوانه» هم گفت: بطور کلی اواخر زمستان شروع تغییر فصل از زمستان به بهار است و سیستم های جوی از لحاظ دمایی و نوع ناپایداری ها تغییر می کند و بارش ها بتدریج شکل رگباری می گیرند که امسال نیز مستثنی نخواهد بود و شاهد نوسانات دمایی و بارشی خواهیم بود.

 

مدیرکل سازمان هواشناسی خراسان شمالی اضافه کرد: به طور کلی با توجه به بازه زمانی طولانی صحت پیش بینی های فصلی و ماهانه در حد ۶۰ درصد است و امکان تغییر پیش بینی ها وجود دارد.

 

بیجندی بر همین اساس به مسافران نوروزی توصیه کرد: با آگاهی و آمادگی کامل مواجه شدن با بارش های رگباری و نوسانات دمایی سفر کنند و قبل از سفر پیش بینی وضعیت جوی مناطق مورد نظر را از سازمان هواشناسی دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار