معاون فرهنگی شهردار اصفهان، مردم‌سپاری حوزه فرهنگ را سیاست مدیریت شهری در دوره فعلی دانست و برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ویژه اعیاد شعبانیه و عید نوروز را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۳۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹ 05 March 2022

مجتبی شاه‌مرادی گفت: طی فراخوانی که برای ایام‌اله دهه فجر منتشر کردیم، نزدیک به 230 مجموعه مردمی در برگزاری جشن‌های دهه فجر با ما همکاری کردند که این اتفاق در اعیاد شعبانیه نیز تکرار می‌شود. همزمانی جشن‌های نیمه اول شعبان با عید نوروز تقارن مبارکی است و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در کنار برگزاری جشن در مناطق پانزده‌گانه، طبق سیاست مردم‌سپاری حوزه فرهنگ از طرح‌ها و برنامه‌های تشکل‌های مردم‌نهاد و هیئت‌های مذهبی نیز حمایت می‌کند و نقش تسهیل‌گر و حامی را ایفا خواهد کرد و متقاضیان می‌توانند طرح‌های خود را به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ارائه دهند تا شهر اصفهان در این ایام پر از جشن و شادی باشد. از تشکل‌های مردم‌نهاد و هیئت‌های مذهبی درخواست می‌کنم به برگزاری این جشن‌ها در مناطق کم‌برخوردار متمرکز شوند تا تمام مردم از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

وی مطرح کردن نیازهای فرهنگی از سوی مردم و ایفای نقش در برآورده کردن این نیازها را رویکرد مدیریت شهری در تمام دنیا دانست و افزود: استفاده از ظرفیت گروه‌های فرهنگی و هنری جزو سیاست‌های ما در عرصه فرهنگ بوده است. با توجه به شیوع ویروس کرونا تلاش کردیم برنامه‌های گوناگونی در عرصه‌های شهری برگزار کنیم که شهروندان در مناسبت‌هایی مانند 25 آبان ماه و دهه فجر شاهد این برنامه‌ها بودند.

وی اظهار داشت: توجه به هویت تاریخی و فرهنگی اصفهان دیگر سیاست معاونت فرهنگی و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان است و آمادگی داریم از طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی اهالی اندیشه، فرهنگ و هنر حمایت کنیم. همچنین تلاش کردیم در عرصه‌هایی که مجموعه‌های مردمی به دلایل گوناگون تمایل کمتری به فعالیت در آنها دارند ورود کرده و به توانمند شدن این مجموعه‌ها کمک کرده و با همکاری یکدیگر رویدادهای گوناگونی را رقم بزنیم. شور و نشاطی که با همکاری مردم در شهر دیده می‌شود مرهون این رویکرد است که جا دارد از همراهی خوب اهالی فرهنگ و هنر تشکر کنم.

شاه‌مرادی خاطرنشان کرد: این سازمان در حوزه فرهنگ شهروندی، هم در حوزه اخلاق و هم در حوزه ارتقای ارتباطات میان شهروندان طرح‌هایی اجرا کرده تا در نتیجه آنها، مردم به ارتقای روز به روز شهر اصفهان کمک کنند که در این حوزه بازخوردهای خوبی از سوی شهروندان داشته‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار