پیش‌بینی می‌شود در نوروز امسال تردد با وسایل نقلیه شخصی مورد استقبال بیشتری قرار گیرد و سفرهای متناسب با محیط‌زیست نیز همانند سال‌های گذشته از اهمیت ویژه‌ای برای گردشگران برخوردار باشد.
کد خبر: ۱۰۳۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ 02 March 2022

به گزارش تابناک رضوی، یوسف بید خوری معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: با نظارت و بازرسی‌های انجام پذیرفته تأسیسات گردشگری خراسان رضوی آماده میزبانی از زائران است.

وی افزود: همان‌طور که می‌دانید شرایط کنونی متفاوت از گذشته است و دوران پساکرونا نیازمند خدمات مخصوص به خود است لذا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان جزء اولویت‌ها خواهد بود.

معاون اداره کل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی همچنین متذکر شد: در نشست اخیر بازرسان تأسیسات گردشگری این استان بر لزوم تشدید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اقامتگاه‌های گردشگری تأکید شده و لذا از هرگونه عادی انگاری در خصوص کرونا و شیوع این ویروس در سطح اماکن عمومی با قاطعیت جلوگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در نوروز امسال تردد با وسایل نقلیه شخصی مورد استقبال بیشتری قرار گیرد و سفرهای متناسب با محیط‌زیست نیز همانند سال‌های گذشته از اهمیت ویژه‌ای برای گردشگران برخوردار باشد.

بیدخوری اظهار کرد: به نظر من با توجه به کاهش تعداد مبتلایان به کرونا، افزایش آمار واکسیناسیون، رفع محدودیت‌های سفر برای بسیاری از مقاصد سفر کشور و ازجمله خراسان رضوی، زمینه‌های رونق گردشگری در استان را فراهم کرده است که باید این فرصت‌ها را غنیمت‌ بشماریم.

معاون اداره کل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی یادآور شد: بازرسان تا نوروز ۲ نوبت تأسیسات گردشگری را بازدید خواهند کرد که در مرحله نخست اشکالات و نواقص را یادآوری کرده تا در طی روز های آینده و پیش رو برای رفع آن اقدام کنند و در مرحله بعدی با رصد کردن رفع مشکلات قبلی شرایط لازم برای میزبانی شایسته از زائران و گردشگران فراهم خواهد شد.

بیدخوری خاطرنشان کرد: و تشدید نظارت برای آمادگی در مقابله با ویروس کرونا و استقبال از زائران و گردشگران نوروز ۱۴۰۱ و بازدیدهای مشارکتی با همکاری دستگاه‌های مختلف ازجمله بهداشت، اماکن، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات در شهرستان‌ها و محورهای مواصلاتی استان در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار