بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مشهد در حال حاضر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد، اما همچنان، ۱۱ شهر استان خراسان رضوی در شرایط قرمز هستند.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ 26 February 2022

به گزارش تابناک رضوی، رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیانمشهد در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفت اینکه با توجه به کاهش محسوس بیماران سرپایی و بستری در خراسان رضوی، تعداد شهر‌های قرمز این استان از ۲۵ شهر به یازده شهر کاهش یافته است خاطر نشان کرد: هم اکنون شهر‌های بردسکن، تایباد، خلیل آباد، درگز، فیروزه، قوچان، کاشمر، کوهسرخ، گناباد و نیشابور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

دکتر محمد پهلوان افزود: همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، شهر‌های بینالود، تربت جام، تربت حیدریه، چناران، خواف، سبزوار، سرخس، فریمان، کلات و مشهد در وضعیت نارنجی و سایر شهر‌ها نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر ۹۶۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۷۰۱ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

دکتر پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته ۲۵۷ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند افزود: از این تعداد ۱۸۶ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

وی تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان را ۲۳۴ بیمار و سهم دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از این تعداد را ۱۷۰ نفر اعلام کرد و گفت:در حال حاضر حدود یک چهارم بیماران بدحال مبتلا و یا مشکوک به کرونا استان در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و این امر نشان دهنده آن است که بر خلاف تصورات اومیکرون می‌تواند شرایط حاد را نیز برای بیمار به ویژه در افرادی که واکسن دریافت نکرده اند و یا مبتلا به بیماری مزمن هستند ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه طی یک روز گذشته یک هزار و ۱۶۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت و یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند تصریح کرد:عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه نمایند و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تجربه نشان داده است که همکاری مردم نقش موثری در کنترل موج‌های کرونایی دارد، از عموم مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجتناب از دورهمی ها، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون، مدافعان سلامت را در مهار این همه گیری یاری نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار