امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد
آیت الله حسینی به بحران اوکراین و حمله روسیه اشاره کرد و گفت: علت اصلی این بحران فتنه گری های آمریکا و اروپا است، آنها هر ملتی که بخواهد مستقل باشد بر علیه آن توطئه و دسیسه می کنند.
کد خبر: ۱۰۳۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ 25 February 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (6 اسفند ماه) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) بیانات نورانی دارند که همه انسان را نصیحت فرمودند «هر کس این توفیق را پیدا کرد که از خواری گناه و ذلت معصیت خداوند او را خارج کند، به عزت طاعت، عبادت پروردگار و عمل به دستورات الهی برسد، چنین شخصی بدون مال ثرتمند، بدون عشیره عزیز و بدون یار دنیایی عظمت، عزت و شوکت دارد».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در ادامه، گفت: نفس و پیروی از شیطان باعث ذلت انسان بوده و اطاعت از پرودگار متعال باعث اقتدار و عزت انسان است.
وی بالاترین عزت و قدرت را مربوط به اولیای الهی دانست و افزود: هر چند اولیای الهی شهید و به زندان می روند، اما همه عالم به فرمان آنها است، آن زمان که شمر خنجر بر گلوی سید الشهدا(ع) گذاشت در آن زمان عالم به فرمان امام (ع) بود، اما آنها مطیع و فرمانبردار خداوند متعال در شرایط مختلف هستند.
آیت الله حسینی با با بیان اینکه اطاعت از فرامین الهی باعث عزت و بزرگی انسان می شود، خاطرنشان کرد: اگر کسی از خداوند ترسید، خداوند همه چیز را از او خواهد ترساند.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد به اقتدار و شجاعت امام خمینی (ره) اشاره کرد و اینکه باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و تاکید کرد: اگر کسی از خدا نترسید، خداوند ترس های مختلف را در دلش خواهد انداخت.
وی مرگ انسان مومن را به جشن شادی تشبیه کرد و یادآور شد: انسانی که دین و تقوا را مدنظر ندارد و مرتکب معاصی و گناهان می شود، عذاب های مختلف قبر و برزخ نصیب او خواهد شد.
آیت الله حسینی در خطبه های دوم نماز جمعه یاسوج ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، به بعثت پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: امام موسی کاظم (ع) فرمود: «خداوند دو حجت باطنی یعنی عقل و دیگری حجت ظاهری، یعنی همان انبیاء الهی را برای هدایت قرار داد؛ عقل همه مطالب را درک نخواهد کرد، بلکه وحی باید به کمک عقل آید تا از اسارت نفس و شیطان رهایی یابد».
خطیب جمعه یاسوج با بیان اینکه جامعه آن زمان قبل از بعثت پیامبر (ص) بت پرستی، زنده به گور کردن فرزندان و شرک را تجربه می کردند، افزود: کسانی که دین را وسیله عقب ماندگی می دانند، انسان های درس خوانده بی سواد هستند، اگر کسی دانش و فهم داشته باشد و به کوچک ترین موضوعات دین و معارف و علوم آن نگاه کند، متوجه حکمت و منطق دین خواهد شد.
وی با بیان اینکه انبیا، اولیا و ائمه الگوی ناب کامل دین در حوزه عدالت، اخلاق، ارزش های اخلاقی، انسانی و علوم مادی هستند، گفت: آنها به دنبال منافع شخصی خود نبودند و به دنبال سعادت و خوشبختی انسان ها هستند و کسانی که در مقابل آنها به صورت حقیقی و مجازی ایستادگی کنند، باعث ضرر و زیان و مشمول عذاب خواهند شد.
آیت الله حسینی در فراز دیگری از خطبه های نماز امروز به بحران اوکراین و حمله روسیه اشاره کرد و افزود: علت اصلی این بحران فتنه گری های آمریکا و اروپا است، آنها هر ملتی که بخواهد مستقل باشد بر علیه آن توطئه و دسیسه می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه آمریکا و غرب خواستار تسلیم ملت ها هستند، اظهار کرد: در هر کجا و هر کشوری مقابل آنها ایستادگی کرد علیه آنها وارد توطئه و دسیسه می شوند، روسیه در این راستا به تحریک غرب و آمریکا به اوکراین حمله کرد.
وی عبدالمالک ریگی را فردی جانی و قاتل دانست که انسان های عادی، غیر نظامی و نظامی را مورد کشتار قرار می داد و تاکید کرد: چنین فردی مورد تمجید بی بی سی و رسانه های بیگانه و در پایگاه های آمریکا مشاهده می شد.
آیت الله حسینی به توطئه ها و جنایت های آمریکا و غرب در عراق، یمن و سوریه اشاره کرد و گفت: باید پرسید چرا سازمان ملل جنایات در یمن و افغانستان را محکوم نمی کند؟.
امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما خواهان صلح هستیم، گفت: کسانی که کشور خود را جولانگاه آمریکا و غرب قرار می دهند، قابل تحمل نیست و به آنها هشدار می دهیم.
وی به شعارهای آزادی و دموکراسی غرب و برخورد با حجاب اشاره کرد و گفت: مبارزه با حجاب در هند، کشورهای غربی و اروپایی مقابله و مخالفت با آزادی و شعارهای حقوق بشری و مخالفت با دین است.
آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه در این راستا جهان غرب باید این مسائل را محکوم کند، گفت: سازمان های حقوق بشری هر گاه پای منافع آنها در میان باشد، موضع می گیرند اما زمانی که منافع آنها در خطر باشد ادعاهای حقوق بشری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار