توافقنامه "توسعه فعالیت‌های دانش بنیان و راه اندازی مجتمع آموزشی وتحقیقاتی بین استاندار یزد و رئیس جهاد دانشگاهی کشور به امضا رسید.
کد خبر: ۱۰۳۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 24 February 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، استاندار یزد در این مراسم از مجموعه جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از الگویی‌ترین مجموعه‌ها و نهاد‌های علمی و پژوهشی کشور یاد کرد.امضای توافقنامه بین استانداری یزد و جهاد دانشگاهی کشور


مهران فاطمی افزود: یکی از ویژگی‌های خاص مجموعه دانشگاهی این است که در طول سنوات گذشته، نه تنها هیچگاه باری بر دوش انقلاب نگذاشته و به صورت درآمد هزینه‌ای مدیریت شده، بلکه خدمات بسیاری خوبی را در مقایسه با سایر مراکز مشابه وابسته به بودجه‌های دولتی ارائه کرده است.


وی از نگاه جهادی مجموعه جهاد دانشگاهی به ساحت علم، دانش و پژوهش، به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های این مجموعه یاد کرد و اظهار داشت: در بازدید از نمایشگاه پژوهش و فناوری، فعالیت ها، ظرفیت‌ها و دستاورد‌های این مجموعه به خوبی تبیین شده بود و فعالیت‌های ارائه شده آن‌ها در هر حوزه، به مثابه عملکرد یک وزارتخانه بود.


استاندار یزد با بیان اینکه ساختار جهاد دانشگاهی یک ساختار کارآمد است، تصریح کرد: نرم‌افزار این مجموعه منطبق بر ساختار انقلاب اسلامی است و این موضوع به خوبی در خروجی‌های آن محسوس بوده و باعث افتخار است.


فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ریل گذاری اقتصادی استان به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنایع های_تک، گفت: با وجود همه مزیت‌های توسعه سخت استان، درصددیم تا حدودی از این مسیر فاصله بگیریم، زیرا معتقدیم یزد برای اوج گیری نیازمند دو بال "نوآوری و فناوری" و "گردشگری" است.


وی با اشاره به نگاه ویژه استان به گردشگری و پیگیری‌های استان برای ایجاد معاونت گردشگری ذیل استانداری، خواستار احیای مجدد مقطع دکتری گردشگری با مساعدت دانشگاه علم و هنر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار