معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در سفر به شهرستان گناباد از برخی ظرفیت‌های گردشگری و آثار تاریخی این شهرستان از جمله قنات قصبه گناباد بازدید کرد.
کد خبر: ۱۰۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 29 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، سید محسن صادقی در بازدید از آثار تاریخی گناباد اظهار کرد: با ثبت جهانی قنات قصبه تحولی در صنعت گردشگری شهرستان گناباد ایجاد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در این سفر ضمن بازدید از قنات قصبه گناباد که در آستانه ثبت جهانی در قالب پرونده قنات‌های ایران است، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این اثر تاریخی و اقدامات صورت گرفته برای ثبت جهانی قنات قرار گرفت.

صادقی در سفر به شهرستان گناباد و در بازدید از قنات قصبه از این اثر تاریخی به عنوان یکی از دست ساخته‌های بشری خارق‌العاده نام برد.

قنات قصبه گناباد به عنوان یک اثر تاریخی خارق‌العاده در گناباد مورد توجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و برنامه‌ریزی‌ها برای ثبت جهانی این اثر از مدت‌ها پیش آغاز و براساس تمهیدات اندیشیده شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پرونده قنات‌های ایران با محوریت قنات قصبه گناباد در حال ثبت در فهرست جهانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار