کارشناس شیلات اداره کل شیلات استان کرمانشاه از عرضه پنج میلیون قطعه ماهی گلی برای سفره هفت‌سین مردم استان در آستانه نوروز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴ 22 February 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، سعید بابایی، با بیان اینکه سفره هفت سین مردم استان حدود پنج میلیون قطعه ماهی گلی لازم دارد، گفت: هر چند احتمالا امسال هم به واسطه اوج گیری کرونای اُمیکرون شاهد استقبال مردم استان به خرید ماهی گلی در مقایسه با سنوات معمول نیستیم، اما برای عرضه پنج میلیون قطعه ماهی گلی در استان برنامه ریزی کرده‌ایم.

بابایی با بیان اینکه در استان کرمانشاه مرکز تکثیر ماهی قرمز نداریم، اظهار کرد: بخش زیادی از ماهی گلی در مرحله لاروی از یکی دو ماه قبل از نوروز وارد استان شده و در استخرهای پرورش ماهی استان رشد کرده و عرضه خواهد شد و مابقی هم پس از رشد کردن کافی وارد استان شده و روانه بازار می‌شوند.

وی ادامه داد: ماهی گلی عرضه شده در بازار شب عید کرمانشاه از طریق کاشان، استان مرکزی و استان های شمالی کشور تامین می‌شود.

وی در ادامه ماهی قرمز(گلی) را جزو کپورماهیان دانست و تصریح کرد: ماهی گلی در فهرست ماهیان هرز به شمار می رود و به همین دلیل برنامه ای برای تولید آن در داخل استان نداریم.

بابایی در ادامه به خانواده ها توصیه کرد: هنگام خرید ماهی گلی حتما توجه داشته باشند که ماهی های پرجنب و جوش و فعال را خریده و از خرید ماهی‌های کم تحرک که احتمال بیمار بودن آنها زیاد است، صرف نظر کنند.

بابایی با بیان اینکه پس از تعویض آب تنگ ماهی باید حتما دست‌ها با آب و صابون به دقت شسته شود، افزود: خانواده ها توجه داشته باشند به هنگام تعویض آب تنگ ماهی، باید از تماس دست با آب تنگ ماهی جلوگیری کرده و آب را هم در ظرفشویی نریزند.

وی با اشاره به خونسرد بودن ماهی‌ها گفت: هرچند بیماری مشترک انسان با آبزیان نداریم و از این جهت نگرانی برای نگهداری ماهی گلی در خانه ها وجود ندارد، اما احتمال بروز بیماری های پوستی در صورت تماس ماهی با پوست دور از انتظار نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار