جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان با دو رویکرد «شهادت در گلستان هفتم» و «فرقه‌های ضاله» در قالب داستان کوتاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 20 February 2022

به گزارش تابناک قم، مهری غلامپور دبیر جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان در آئین رونمایی از پوستر نخستین جایزه ادبی این شهید که پیش از ظهر دیروز در دفتر خبرگزاری رسا در قم برگزار شد، گفت: جایزه ادبی شهید محمد حسین حدادیان با دو رویکرد شهادت در گلستان هفتم و فرقه‌های ضاله در قالب داستان کوتاه برگزار خواهد شد.

غلامپور با اشاره به اهداف جشنواره ابراز کرد: در این جشنواره به دنبال پرداختن به موضوع فرقه‌های ضاله در قالب ادبیات و فارغ از فضای تخصصی هستیم و از طرف دیگر خلق آثاری با موضوع شهدای مظلوم امنیت را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جایزه ادبی شهید حدادیان یک جایزه شخصی است که وابسته به هیچ نهاد و حزبی نیست و صرفا توسط خانواده شهید برگزار می شود، افزود: پدر شهید حدادیان بعد از شهادت فرزندش ارتباط‌های وثیقی با جوانان داشتند اما در نهایت برای یک کار فرهنگی موثر به فکر برگزاری چنین جشنواره ادبی افتادند و در این راه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

دبیر اجرایی جایزه ادبی شهید حدادیان با اشاره به اینکه به دنبال کار احساسی نیستیم، اظهار داشت: در این جایزه ادبی به دنبال کارهای احساسی نیستیم و قصد داریم کاملاً حرفه‌ای به موضوعات شهادت و فرقه‌های ضاله در قالب داستان‌های کوتاه بپردازیم.

وی در تشریح جوایز مسابقه ادبی مذکور گفت: به نفرات برتر به ترتیب ۱۲، ۸ و ۵ میلیون تومان اهدا خواهد شد و به ۱۰ نفر نیز جایزه شایسته تقدیر اهدا می‌شود و داستان‌های برتر ۲۰ نفر اول را در قالب کتابی چاپ خواهیم کرد و در دوره دوم جایزه ادبی شهید حدادیان از کتاب دوره اول رونمایی می‌شود.

غلامپور افزود: نویسندگان می توانند از تمام وقایع تاریخی حول فرقه‌های ضاله مطالبی را برای ما ارسال کنند و محدودیتی در این کار وجود ندارد اما باید تاریخ واقعه را حتماً قید کنند.

دبیر اجرایی با اشاره به راه ارتباطی و تاریخ ارسال مطالب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان باید از طریق شماره موبایل ۰۹۱۹۲۷۰۰۴۸۰ در فضای مجازی داستان خود را نهایتا تا تاریخ ۳ خرداد سال بعد ارسال کنند، همچنین ۲۹ تیرماه اختتامیه مراسم برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار