رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار قربانیان کرونا استان به 1060 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طی 24 ساعت گذشته دو هم استانی جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۰۲۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ 19 February 2022
دو خانواده دیگر را کرونا داغدار کرد!

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 150 بيمار در بيمارستانهاي استان بستري مي باشند كه 76 نفر از اين بیماران مبتلای قطعی و 14 نفر در بخش مراقبت هاي ويژه تحت درمان هستند.
وي ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 88 هزار و 32 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از 433 نمونه پی سی آر و رپید تست دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج و دهدشت حدود 58 حدود درصد موارد مثبت بودند كه بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: شیوع بیماری اومیکرون بسیار بالا می باشد اما نباید این میزان شیوع دلیلی بر آن باشد که میزان پروتکل هاي بهداشتي کاهش و تجمعات افزايش يابد. با این وضعيت بيشتر مردم استان درگیر خواهند شد و طي يكي دو هفته آينده تخت هاي بيمارستاني مملو از بيمار خواهند شد و احتمالا در هفته هاي بعد ميزان مرگ و مير ها چند برابر خواهد شد .لذا بيشترين خطر متوجه كودكان، افراد مسن و كسانيكه بيماري هاي زمينه اي دارند مي باشد.

وی اضافه کرد: توصيه مي شود كه والدين مراقبت بيشتري از اطفال خود نمايند و حتما نورچشمان ٥ تا ٩ سال خود را واكسن بزنند و اجازه خروج از منزل را بجز با مراقبت والدين خود ندهند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار