مدیر توسعه و ارتقاء شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
مدیر توسعه و ارتقاء شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهدرگفت: روند ابتلا به بیماری در سطح جامعه سرعت یافته است و درصد قابل توجهی از افراد دارای علامت به بیماری اومیکرون مبتلا هستند.
کد خبر: ۱۰۲۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ 19 February 2022

به گزارش تابناک رضوی، محمدحسن درخشان، با اشاره به اینکه سویه اومیکرون قدرت سرایت بالایی دارد و اکثرا به صورت خانوادگی به این بیماری مبتلا می‌شوند، اظهارداشت: در حال حاضر 60 تا 70 درصد تست‌های پی. سی. آر مثبت است.

وی افزود: روند ابتلا به بیماری در سطح جامعه سرعت یافته است و درصد قابل توجهی از افراد دارای علامت به بیماری اومیکرون مبتلا هستند.

درخشان گفت: باتوجه به شدت سرایت بیماری در سطح جامعه ،در حال حاضر درصد تست‌های پی. سی. آر مثبت افزایش یافته است و روزانه دو هزار و 500 نفر با علایم مشکوک به کرونا به صورت سرپایی به مراکز جامع سلامت منتخب مراجعه می‌کنند.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب که سالمندان ، مادران باردار و افراد مبتلا به بیماری زمینه ای باید قرنطینه معکوس داشته باشند عنوان کرد: استفاده مستمر از ماسک و تکمیل واکسیناسیون و پرهیز از دورهمی مهمترین مولفه ها در جلوگیری از ابتلا به کرونا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار