امام جمعه موقت یزد:
امام جمعه موقت یزد تاکید کرد: طرف‌های توافق هسته‌ای در صورت به رسمیت شناختن حقوق تنازل یافته کشورمان باید در مورد توافقات تضمین دهند والا نباید در مورد ممانعت از تضییع بیشتر حقوق کشورمان تردید نشان دهیم.
کد خبر: ۱۰۲۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷ 18 February 2022

آیت الله «سید محمد رضا مدرسی» امروز ۲۹ بهمن ماه در نماز جمعه شهر یزد با اشاره به سالگرد قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز به مناسبت چهلم شهدای قم و سخنرانی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: معظم له در سخنان خود تکلیف همه افراد جامعه را با احتساب درجات و موقعیتهای هر کدام مشخص کردند.

وی لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را یکی از محورهای سخنرانی مقام معظم رهبری ذکر کرد و گفت: کسانی که اهل زبان و اهل قلم هستند و در مجامع حضور دارند، باید متعهدانه و مسئولانه و هنرمندانه جلوی وارونه جلوه دادن حقایق و لجن پراکنی دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی و فریفته شدگان داخلی و مزدوران را بگیرند.

مدرسی گفت: دشمنان امروز جمهوری اسلامی گاهاً انقلاب اسلامی را آن قدر پایین نشان می‌دهند که برخی آن را با حکومت جور قبل از انقلاب مقایسه می‌کنند.

وی یکی از بزرگترین اهداف دشمن را ممانعت از پیشرفت علمی و فناورانه در جمهوری اسلامی خواند و گفت: دشمن نمی خواهد کشورمان در بخشهای مختلف به استقلال و خودکفایی برسد.

امام جمعه موقت یزد در ادامه به موضوع هسته‌ای نیز اشاره و بیان کرد: دولت‌های استکباری که در مقابل کشورمان سنگ اندازی می‌کنند، از دو حالت خارج نیستند؛ یا این که فی‌الواقع حاضر به پذیرش حقوق تنازل یافته جمهوری اسلامی هستند یا آن را به رسمیت نمی‌شناسند که اگر حاضر به پذیرش حقوق ما هستند، حداقل بر سر آن چه اکنون توافق شده است، تضمین دهند چرا که جمهوری اسلامی تاکنون زیاده خواهی نکرده است.

وی با بیان این که دشمن باید برای حفظ این حقوق دیر یا زود باید این تضمین را بدهد، ادامه داد: اما اگر دشمن نخواهد حقوق تنازل یافته ما را در مسائل هسته‌ای رعایت نکند پس چرا باید در برابر جلوی تداوم تنازل پیدا کردن حقوق خودمان تردید نشان دهیم چرا که آنچه که بر سر آن توافق شده است حداقل حقوق یک کشور مستقل در قرن حاضر برای داشتن یک زندگی شرافتمندانه است.

وی با اشاره به بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی در پنجشنبه هفته آینده، از وی به عنوان یک ریاضیدان و فیلسوف برجسته و عالم اخلاق یاد کرد و خاطرنشان کرد: محقق حلی(ره) و ابن طاووس از وی به عنوان یک بزرگمرد یاد می‌کنند لذا باید این گوهر مردان این مرز و بوم را بیشتر بشناسیم.

مدرسی با اشاره به تلاش این فیلسوف کشورمان در حوزه‌های علمی و سختی های آن دوران، عنوان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و نخبگان ما نیز نباید در برابر بلایای مختلفی مانند کرونا از تلاش برای تحصیل علم و پیشرفت کشور باز بمانند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار