عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس مطرح کرد
عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: تجربه چندین ساله مدیریت شهری نشان داده که ورود شهرداری به ساماندهی و بهسازی بافت‌‎های فرسوده، باید به صورت تسهیلگری باشد و از ورود مستقیم پرهیز کنیم؛ از جمله بهترین روش‌ها برای تحقق این مهم، مشارکت و پای کار آمدن ساکنان بومی است تا ضمن حفظ آنها در بافت، بتوان شرایط را ساماندهی کرد.
کد خبر: ۱۰۲۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵ 16 February 2022

به گزارش تابناک رضوی، حسن کریمدادی با بیان اینکه شورای ششم از ابتدای فعالیت خود پیوسته توجه به امور زیرساختی را در دستورکار خود قرار داده و شهرداری نیز باید در این مسیر گام بردارد، اظهارکرد: بیش از یک سوم شهر مشهد مقدس را بافت‌های فرسوده، ناکارآمد و حاشیه‌ای تشکیل داده و شرایط را به نحوی رقم زده که در شان مشهدالرضا(ع) نیست؛ برهمین اساس یکی از دستگاه‌های متولی نسبت به ساماندهی این پهنه‌ها، سازمان بازآفرینی فضاهای شهری است.
وی افزود: البته باید توجه داشت در بحث ساماندهی حاشیه شهر و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، دستگاه‌های مختلف و متعددی مسئولیت دارند و امیدواریم با عزم جدی همه نهادهای مسئول و مدیریت صحیح، شرایط را به نحو ساکنان تغییر دهیم.
کریمدادی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده مشهد با مسائل و مشکلات متعددی همچون ریزدانگی، کم‌عرض بودن معابر، ساخت‌وساز غیراصولی و فقدان سرانه‌های خدماتی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: امیدواریم با تکیه بر ظرفیت بازآفرینی، پروژه‌های زودبازده و همچنین مشارکت مردمی و پای کار آمدن دستگاه‌های متولی شاهد بهبود شرایط و ارتقاء کیفیت زیست شهری در این پهنه‌ها باشیم.
عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به اسناد توسعه محلات هدف بازآفرینی، گفت: فرآیند تهیه و تصویب 12 سند طی ماه‌های آتی در شهرداری به اتمام خواهد رسید و جهت تایید و تصویب نهایی به فرمانداری ارسال می‌شود؛ تاکنون 9 سند به تصویب فرمانداری رسیده تا براساس آن، برنامه و اولویت‌های عملکردی دستگاه‌های مختلف در این محلات تعیین شود.
کریمدادی افزود: تجربه چندین ساله مدیریت شهری نشان داده که ورود شهرداری به ساماندهی و بهسازی بافت‌‎های فرسوده، باید به صورت تسهیلگری باشد و از ورود مستقیم پرهیز کنیم؛ از جمله بهترین روش‌ها برای تحقق این مهم، مشارکت و پای کار آمدن ساکنان بومی است تا ضمن حفظ آنها در بافت، بتوان شرایط را ساماندهی کرد.
وی خاطرنشان کرد: تعریف بسته‌های مشوق سرمایه‌گذاری و بازآفرینی در این بحث بسیار کارساز خواهد بود و با تدبیر سیاست‌های مناسب می‌توان اقدامات ارزنده‌ای شکل داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار