وزارت امور خارجه کره جنوبی از برگزاری مذاکرات با هیات ایرانی در سئول برای یافتن راه حلی جهت آزاد کردن دارایی های مسدود شده ایران خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ 16 February 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، از پایگاه خبری «کی بی اس نیوز» کره جنوبی، سئول و تهران برای یافتن راه حل جهت آزادسازی دارایی های مسدود شده ایران در کره جنوبی به دلیل تحریم های آمریکا به مشورت و مذاکره پرداختند. 

 

بنا بر اعلام وزارت امورخارجه کره جنوبی، در راستای این مذاکرات دو روزه، مقام های دولتی دو کشور به نمایندگان و بانکداران ایران در سئول پیوسته اند.  

 

ماه گذشته کره جنوبی و ایران توافق کردند تا گفت و گویی هایی در حاشیه مذاکرات چندجانبه وین برای احیای برنامه اقدام مشترک ۲۰۱۵ درباره برنامه هسته ای ایران انجام دهند.

 

براساس این گزارش حدود ۷ میلیارد دلار دارایی های ایران در ۲ بانک کره جنوبی به دلیل تحریم های آمریکا در زمان خروج «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ مسدود شده است.

 

در حالی که شرکت کنندگان در مذاکرات کره جنوبی و ایران درباره آزادسازی دارایی های مسدود شده به تبادل نظر می پردازند همچنین به دنبال گفت و گو برای از سرگیری تجارت نفت درصورت لغو تحریم های آمریکا نیز هستند./ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار