دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: در حال حاضر خراسان رضوی در اوج تعداددمراجعین یرپایی مبتلا و یا مشکوک به کرونا قرار دارد، بیش از یک هزار و ۸۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان هستند.
کد خبر: ۱۰۲۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ 12 February 2022

به گزارش تابناک رضوی، علی اصغر انجیدنی با بیان این مطلب گفت:در حال حاضر خراسان رضوی در اوج تعداددمراجعین یرپایی مبتلا و یا مشکوک به کرونا قرار دارد، بیش از یک هزار و 80 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان هستند که حدود یک چهارم از این تعداد در بخش‌های مراقبت ویژه قرار دارند.

وی با بیان این مطلب که تعداد بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه نیز در حال افزایش است افزود: عموم مردم توجه داشته باشند که اومیکرون شبیه سرماخوردگی نیست و ممکن است موارد شدید آن نیز به ویژه در افرادی که واکسن دریافت نکرده اند و یا به بیماری زمینه ای مبتلا هستند، بروز کند.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از 300 بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری می‌شوند تصریح کرد: تکمیل واکسیناسیون یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به نوع شدید و یا فوت ناشی از بیماری محسوب می‌شود و این در حالی است که در حال حاضر پوشش واکسیناسیون دز سوم کرونا در خراسان رضوی و مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حد انتظار نیست و یابد تمامی گروه‌های هدف نسبت به این مهم توجه و مشارکت لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید
خیز عجیب کرونا در خوزستان/ 7 شهر قرمز شد/ بستری 700 بیمار جدید

تا یکدست قرمز شدن نقشه کرونایی اصفهان چیزی نمانده/ 14 شهرستان استان اصفهان قرمز شدند

کرونا در جهان/ فوت 12 هزار و 495 نفر در 24 ساعت گذشته + جدول تغییرات

دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها روند افزایشی تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا تا دو هفته آینده ادامه می‌یابد اظهار امیدواری کرد: با تمهیداتی که صورت گرفته است بتوانیم از پیک ششم عبور کنیم.

انجیدنی گفت:در حال حاضر 10 شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز است و ممکن است طی روزهای آینده وضعیت رنگ بندی شهرهای استان تغییر یابد و به تعداد شهرهای قرمز و نارنجی افزوده شود.

وی با بیان اینکه ویروس اومیکرون تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان را نیز درگیر کرده است و در حال حاضر تعداد کودکان مبتلا به ویروس کرونا 20 درصد افزایش یافته است اظهار کرد: بر اساس تصمیم وزارت بهداشت، واکسیناسیون گروه‌های سنی 5 تا 9 سال نیز آغاز شده است و والدین می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به دریافت واکسن از دو نوع سینوفارم و پاستوکووک برای فرزندان خود اقدام کنند.

پیگیری بیماران مبتلا به کرونا ترخیصی از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد

امیر رضا صالح مقدم ،مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با اشاره به طراحی و اجرای سامانه پیگیری بیماران ترخیصی مبتلا به کرونا(فالوآپ) در تمامی مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه اظهارداشت: بر اساس این برنامه، متناسب با نیاز بیماران، در 24 ساعت اول، 3 روز اول و یک هفته اول پس از ترخیص به صورت تلفنی پیگیری می‌شوند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این طرح از نیمه شهریور امسال در بیمارستان شریعتی به صورت پایلوت اجرا شده است و از نیمه آبان نیز در تمامی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجراست.

صالح مقدم خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از 2200 نفر از بیماران کووید ترخیص شده در این طرح،تحت حمایت پرستاران پیگیر ما قرار گرفته اند و با اقدامات موثر انجام شده تنها 5 درصد از بیماران ترخیص شده به بستری مجدد نیاز پیدا کرده اند که این نشان می‌دهد نحوه پیگیری و فالوآپ بیماران ایده آل و اثر بخش بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار