در شرایطی که کمتر از یک ماه پیش تمامی آمارها روند نزولی داشتند و تعداد موارد ابتلا و فوتی‌ها کاهش چشمگیری را نشان می‌داد بی‌توجهی به هشدارهای صادرشده از سوی مسئولان باعث شد تاکنون شاهد رشد ۱۰۵درصدی تعداد شهرهای قرمز کرونایی باشیم.
کد خبر: ۱۰۲۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 12 February 2022

به‌گزارش تابناک رضوی، بررسی‌ نمودارهای رسمی اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت از روند همه‌گیری کرونا در سراسر ایران نشان می‌دهد روند صعودی نرخ ابتلای روزانه و همچنین حجم بالای مراجعه‌های سرپایی به مراکز درمانی به‌گونه‌ای است که نشان می‌دهد نسبت به هشدارهای گذشته بی‌توجهی شده است.

در این زمینه رشد قابل توجه تعداد موارد ابتلای روزانه در سراسر ایران به بیش از 35 هزار مورد در روز و سیر صعودی تعداد شهرستان‌ها با وضعیت قرمز کرونایی شاهد مثالی قابل توجه بر این است که امیکرون همواره درحال یکه‌تازی در سراسر ایران است و بی‌توجهی به پروتکل‌ها و تکمیل مراحل واکسیناسیون این روندرا بدتر هم خواهد کرد.

کارشناسان در این زمینه تأکید می‌کنند از ابتدای بهمن 1400 که رفته رفته روند افزایشی نرخ ابتلای روزانه سیر صعودی به خود گرفت بررسی‌ها نشان می‌دهد کودکان ظاهراً از اهداف اصلی ویروس جهش‌یافته آفریقایی هستند و با توجه به عدم امکان مدیریت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این گروه سنی در واقع می‌توان گفت کودکان ناقلان شیرین‌زبان دوره فعلی همه‌گیری در خانواده‌ها شناخته می‌شوند.

این گروه همچنین تأکید می‌کنند بهترین راهکار برای مدیریت شرایط زمان حاضر افزایش سطح ایمنی جامعه با تکمیل مراحل واکسیناسیون و البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌خصوص در اماکن سربسته است.

در استان خراسان رضوی 55 درصد تست‌ها مثبت است

محمدحسن درخشان در این خصوص اظهار کرد: در دو هفته اخیر میزان مراجعات مردمی و موارد مثبت کرونا در خراسان رضوی افزایش قابل توجهی یافته است ، نتیجه مثبت آزمایشات پی. سی. آر در مراکز منتخب کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد به 50 تا 55 درصد افزایش یافته است.

وی افزود:در این موج منطق صعودی و یا ضابط‌مند افزایش تعداد مبتلایان و بیماران کرونایی وجود ندارد و به دلیل سرایت پذیری بالای سویه اومیکرون تعداد مبتلایان به طور ناگهانی افزایش یافته که از آن به آسانسوری یاد می‌شود.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: روزانه سه هزار و 500 تا چهار هزار بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز منتخب و سرپایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند و تعداد بستری شدگان روزانه در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نیز به 300 نفر در روز رسیده است.

درخشان با بیان اینکه میزان سرایت سویه اومیکرون 10 تا 25 برابر دلتا گزارش شده است، گفت: اگر در یک خانواده یک نفر مثبت باشد و در مراسم دورهمی شرکت کند تمام افراد آن مهمانی یا دورهمی مبتلا می‌شوند و در این میان خطر اصلی برای سالمندان، بیماران زمینه‌ای، مادران باردار و افرادی است که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند.

وی با اشاره به دو رقمی شدن مرگ و میرهای کرونایی در خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی بیش از 90 درصد مرگ ومیر ناشی از کرونا در افرادی رخ داده که واکسیناسیون خود را انجام نداده و یا تکمیل نکرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار