معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی قزوین:
معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: با توجه به افزایش آمار طلاق در سطح کشور، ارتقاء توانمندی‌های فردی در انتخاب همسر سبب می‌شود، آمار طلاق به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۱۰۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 29 September 2015
فریده یوسفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: در راستای کاهش طلاق و افزایش توانمندی‌های فردی در استان قزوین، طرح آموزش پیش از ازدواج زوجین از سال 1392 در دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان قزوین با همکاری دانشگاه علوپزشکی و دفتر امور اجتماعی استانداری به عنوان یک برنامه پیشگیرانه و ارتقایی در دستور کار قرار گرفته و اجرا می‌شود.
یوسفی پور با اشاره به اهمیت آموزش در مداخلات پیشگیرانه و ارتقایی طلاق، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از طلاق و ازدواجهای ناموفق باید دوره‌های آموزشی برای زوجین برگزار شده و یک زمان موقت (نامزدی) قبل از رسمی شدن ازدواج برای آنها تعیین شود تا از آسیب‌های بعد از ازدواج کاسته شود.
وی در رابطه با اهداف آموزش‌های قبل از ازدواج برای زوجین بیان کرد: آموزش قبل از ازدواج سعی دارد قبل از اینکه افراد درگیر قرارداد رسمی ازدواج شوند، با وجوه مختلف این قرارداد آشنا شوند این آموزش‌ها در گذشته در خانواده داده می‌شد اما تغییرات سریع دنیای کنونی و نیازهای جدید متعاقب آن سبب شده که بخشی از این آموزش‌ها در نهادهایی خارج از خانواده انجام شود.
معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: کاهش هر چه بیشتر آمار ازدواج‌های ناموفق سبب کاهش چشمگیر طلاق، همسر‌آزاری، کودک آزاری، خشونت‌های خانوادگی، روسپیگری، اعتیاد، فرزندان تک سرپرست و فرزندان بی‌سرپرست یا بد سرپرست شده و احساس رضایتمندی، عزت نفس، احترام و انعطاف‌پذیری در همسران و فرزندان آنها افزیش می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار