گروه‌های سرود استان قم طی مراسمی به مناسبت دهه‌ فجر انقلاب اسلامی و میلاد امیر المومنین علی(ع) در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) گردهم خواهند آمد و همخوانی دسته‌جمعی خواهند داشت.
کد خبر: ۱۰۲۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ 08 February 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام احمد قادری جانشین کمیته‌ تشکل‌های مردمی و حوزوی قرارگاه ۱۹ دی استان قم در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: در طلیعه‌ فجر چهل و چهارم انقلاب اسلامی و در آستانه‌ میلاد مولی الموحدین، حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام، همایش بزرگ گروه‌های سرود استان قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر احیای گروه‌های سرود نوجوانان و انتقال معارف اسلامی و مفاهیم انقلابی با استفاده از این روش‌های هنری گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که با شاعران در نیمه‌ ماه مبارک رمضان در سال ۱۳۹۵ داشتند، فرمودند که "اگر ما یک سرود مناسبی، مناسب با وضع زمان داشته باشیم که این را جوان‌ها در اردوها بخوانند، مثلاً یک مشت جوان در کوه‌نوردی که می‌روند با همدیگر بخوانند؛ در اجتماعاتی که هست بخوانند؛ فرض کنید یک مشت جوان در راهپیمایی بیست‌ودوّم بهمن همان سرود را بخوانند. اینها خیلی چیزهای مهمّی است، اینها تکرار معارف و گسترش دادن معارفی است که ما احتیاج به گسترش آنها داریم. سرود این کار را میکند و زود هم اثر میگذارد. فرهنگ‌سازی میکند."

جانشین کمیته‌ تشکل‌های مردمی و حوزوی قرارگاه ۱۹ دی استان قم، دومین تجمع گروه‌های سرود استان قم را حاصل تلاش‌های حجت الاسلام حسنعلی خوئینی مدیر گروه فرهنگی - تبلیغی رشد دانست و گفت: این اقدام، یک اتفاق فرهنگی و انقلابی است و حضور نوجوانان در این اجتماع، نماد پویایی انقلاب اسلامی و انتقال ارزش‌های انقلاب از نسل‌های قبل به نسل‌های بعدی است.

قادری گفت: این اجتماع، روز ۲۱ بهمن ماه، از ساعت ۱۰ صبح، با اجرای همخوانی دسته‌جمعی گروه‌های سرود، در جوار حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار خواهد شد و اقامه‌ نماز جماعت ظهر و عصر در حرم بانوی کرامت، برنامه‌ی پایانی این همایش خواهد بود.

وی ضمن دعوت از همه‌ گروه‌هایِ سرود حرفه‌ای بین‌المللی، ملّی، استانی و محلی برای شرکت در این همایشِ مردمی و انقلابی افزود: مسئولان گروه‌ها لازم است از طریق لینک https://survey.porsline.ir/s/0AE2Rmr/ وارد "پرس لاین" شوند و مشخصات گروه خود را ثبت کنند.

قادری در پایان با بیان اینکه همه‌ گروه‌ها با حفظ ماهیتِ خود، در این اجتماع حاضر خواهند شد، گفت: همه‌ی گروه‌هایی که تمایل دارند در این مراسم شرکت کنند، لازم است نام گروه سرود خود را به شماره‌ ۰۹۹۰۲۹۲۳۳۷۸ پیامک کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار