مسئول امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت :در سومین المپیاد ورزشی دختران آذربایجانشرقی بیش از 1000 دختر از سراسر استان با هم رقابت کردند.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲ 29 September 2015

به گزارش تابناک تبریز، ملیحه علیزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دوره از المپیاد جهت توسعه ورزش قهرمانی در رشته های پایه ، المپیکی و پرمدال و توپی برگزار شد .

علیزاده در خصوص هدف از برگزاری المپیاد ورزشی دختران گفت : این المپیاد در کنار غنی سازی اوقات فراغت ، استعدادیابی برای بازی های آسیایی 2018 و المپیک 2020 عنوان کرد و افزود : باتوجه به کم بودن جمعیت جامعه قهرمانی زن استان نیاز به استعدادیابی و پرورش استعدادها از سنین پایه بود به همین دلیل تمامی رقابت ها در رده سنی نونهالان و نوجوانان برگزار شد.

وی افزود : باتوجه به اینکه یکی از اهداف اداره ورزش بانوان استان توجه جدی به ورزش شهرستان ها می باشد بر آن شدیم تا با بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت تمامی شهرستان ها این رقابت ها را برگزار کنیم و خوشبختانه به اهدافی که مدنظر بود دست یافتیم .

علیزاده تصریح کرد : نفرات برتر از سراسر استان شناسایی شده و هیئت های ورزشی استان ملزم به پرورش نفرات برگزیده برای سال های آتی

می باشند این نفرات امیدهای آینده استان در رقابت های ملی و بین المللی می باشند آذربایجان قابلیت ها و توانایی های زیادی در رشته های مختلف ورزشی دارد که نیاز به شناسایی و توجه بیشتر دارد .

مسئول امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از اهداف دیگر برگزاری المپیاد دختران ایجاد تحرک و انگیزه در بین دختران دانست و افزود : برگزاری رقابت ها و مسابقات ورزشی باعث ایجاد شور و نشاط و انگیزه می شود و حس رقابت و برتری طلبی دختران و جوانان امروزی را وادار به انجام فعالیت های بدنی و تمرینات مستمر می کند تا بتوانند به نتیجه مطلوب برسند.

علیزاده تصریح کرد : باتوجه به شرایط حاکم در جامعه و نوع و سبک زندگی امروزی دختران ، بی تحرکی و عدم تغذیه مناسب باعث بروز مشکلات مختلف جسمی و ناهنجاری های ستون فقرات – فقر حرکتی و پوکی استخوان گردیده که در کنار مشکلات جسمی ، مشکلات عدیده روحی و روانی نیز به دنبال دارد و ساده ترین و کم هزینه ترین راه درمان انجام فعالیت های بدنی و لزوم گرایش دختران جوان که مادران آینده می باشند و نقش تعلیم و تربیت فرزندان آینده را بر عهده دارند به ورزش می باشد.

وی در خصوص سومین المپیاد دختران افزود : سومین دوره المپیاد ورزشی دختران استان در مرداد و شهریور ماه سال جاری در 12 رشته ورزشی برگزار شد.

علیزاده افزود : دوره اول در 5 رشته و دوم در 4 رشته در سال قبل برگزار شده بود ولی امسال با حمایت های مدیر کل ورزش و جوانان استان، المپیاد به صورت گسترده با کیفیت بالا و با حضور حداکثری تمامی شهرستان ها در 12 رشته ورزشی اولویت دار دوومیدانی – شنا – ژیمناستیک – جودو – تکواندو – تیراندازی با کمان – بدمینتون – تنیس روی میز – هندبال بسکتبال – والیبال 12 رشته ای بودند که شهرستان ها در آن شرکت کرده و با هم به رقابت پرداختند.

علیزاده اظهار داشت : بیشترین میزبانی از آن شهرستان تبریز بود که در رشته های دوومیدانی – ژیمناستیک – جودو – ووشو – بدمینتون و والیبال (مقدماتی و نهایی) میزبان بودند. میانه میزبان تکواندو و والیبال (مقدماتی) ، مراغه میزبان شنا و هندبال ، مرند میزبان ووشو و تیر و کمان و بسکتبال و شبستر میزبان والیبال (مقدماتی) بودند. از 21 شهرستان استان تمامی شهرستان ها در مسابقات حضور فعال داشتند و تنها شهرستان ورزقان در هیچ کدام از مسابقات حضور نداشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :