استاندار مرکزی گفت: ۱۰۱ طرح در شهرستان اراک همزمان با دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی ۱۵ طرح دیگر هم آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳ 06 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان اراک افزود: میزان اعتبارات هزینه شده برای طرح‌های استان ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان یک هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان برای افتتاح طرح‌های شهرستان اراک هزینه شده است.
وی تاکید کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۶ هزار و ۱۰۰ نفر را در سطح استان و همچنین ۶۲۵ فرصت شغلی در شهرستان اراک فراهم می‌کند.
استاندار مرکزی اظهار داشت: یکی از طرح‌های مورد بهره برداری روز جاری مربوط به بخشی از تامین آب شرب رینگ جنوبی شهر اراک بود و همچنین عملیات اجرایی بخش دیگری از رینگ جنوبی آغاز شد که امید است با همت کارفرما، پیمانکار و مشاورین سال آتی این بخش نیز به بهره‌برداری برسد و مشکل کیفیت آب اراک به طور کامل برطرف شود.
مخلص الائمه ادامه داد: روز جاری همچنین طرح‌هایی در حوزه سلامت، آموزش و پرورش، اورژانس و بیمارستان اعصاب و روان شهید سنجانی افتتاح شد که تعدادی از طرح‌ها با مشارکت بخش خصوصی و همچنین برخی طرح‌ها با مشارکت خیرین ساخته شده بود که جای تقدیر و قدردانی دارد.
در پنجمین روز از ایام الله مبارک فجر، یک باب مدرسه در کوی مسکن اراک با حضور مسئولان استانی به بهره برداری رسید.
عملیات اجرایی این طرح آموزشی در سال ۹۸ کلید خورد و این مدرسه در ساختمان آموزشی با یک هزار و ۱۲۰ متر زیربنا و ۱۲ کلاس در ۳ طبقه احداث و بهره برداری شد.
اعتبار هزینه شده برای‌ ساخت این مدرسه ۵ میلیارد تومان از سوی خیران و ۲ و نیم میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت هزینه شده است.
بهره‌برداری از فاز نخست رینگ جنوبی انتقال آب سد کمال صالح به کلانشهر اراک با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار و همچنین آغاز عملیات اجرایی فاز دوم رینگ جنوبی انتقال آب سد کمال صالح به کلانشهر اراک از دیگر برنامه های روز جاری بود.
افتتاح ساختمان جدید شهرداری کارچان و همچنین ۱۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ایجاد ۵ دستگاه پست هوایی و جابجایی ۵۵۱ اصله پایه ۹ متری از دیگر برنامه های قابل افتتاح امروز بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار