استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت :با توجه به پیگیری های انجام گرفته بانک ها مکلف شده اند در کوتاه ترین زمان پس از تشکیل پرونده به مدت ۲ هفته تسهیلات ازدواج را پرداخت کنند
کد خبر: ۱۰۲۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 06 February 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی بانک های استان اظهار داشت: با توجه به پیگیری های انجام گرفته بانک ها مکلف شده اند در کوتاه ترین زمان پس از تشکیل پرونده به مدت ۲ هفته تسهیلات ازدواج را پرداخت کنند.

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و مشکلات جوانان، باید بازه زمانی پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان به کوتاهترین زمان ممکن برسد.

استاندار ایلام یادآور شد: بانک ملی در خصوص وام ازدواج دستورالعمل واحد به همه بانک ها ابلاغ کند تا همه یک رویه را دنبال کنند.

بهرام نیا تاکید کرد: اطلاعات خواسته شده و مدت زمان پرداخت به متقاضیان اعلام شود تا از سرگردانی بیرون بیاید.

وی اضافه کرد: مهمترین موضوع اکنون حمایت از واحدهای تولیدی و پرداخت به موقع تسهیلات سرمایه در گردش است تا موجب تداوم اشتغال و تولید آنان شود.

استاندار ایلام اظهار داشت: بانک های بخش خصوصی باید در نشست های جلسه هماهنگی حضور پیدا کرده و اگر کوتاهی کنند با آنها برخورد می شود. 

بهرام نیا گفت: همه بانک هایی که در استان فعال می کنند، موظف به حضور در نشست هستند ، چراکه از زیرساخت و امکانات استفاده می کنند و خصوصی بودن مفری برای پاسخگو نبودن نیست.

وی تاکید کرد: بانک های خصوصی هرگونه اطلاعاتی که بانک ملی استان از آنها می خواهد، باید در اختیار این بانک قرار دهند.

استاندار ایلام یادآور شد: با توجه به وضعیت مردم، بانک ها تلاش کنند افرادیکه در صف پرداخت تسهیلات هستند، به سرعت تسهیلات آنها پرداخت شود. 

بهرام نیا، در خصوص تسهیلات بدون ضامن نیز گفت: افرادیکه این تسهیلات را دریافت می کنند، باید آگاه باشند که در صورت عدم پرداخت، دستگاه معرفی کننده نسبت به کسر از حقوق آنان اقدام می کند.

وی اضافه کرد: همه دستگاه ها باید اطلاع رسانی کنند که در صورت عدم پرداخت اقساط می توانند نسبت به کسر از حقوق افراد و پرداخت این تسهیلات به بانک مورد نظر اقدام کنند.

استاندار ایلام با اشاره به بروز برخی مشکلات در واگذاری دستگاه های کارتخوان ادامه داد: سوء استفاده از دستگاه های کارتخوان، یک نوع پولشویی و اطاله دادرسی پرونده ها را به دنبال دارد.

بهرام نیا افزود: باید از طریق ثبت احوال پیگیری لازم صورت گیرد تا دستگاه های کارتخوان افراد فوت شده مسدود شود.

استاندار ایلام گفت: دستگاه پوزهایی که از بازار آزاد تهیه شده لیست آنها گرفته و به ثبت احوال اعلام شود تا اطلاعات صاحبان آنها در اختیار دادستانی قرار گیرد.

بهرام نیا اظهار با اشاره به اعتبار ۳۲ هزار میلیارد تومانی تسهیلات تبصره ۱۸ در سراسر کشور گفت: باید سهم استان جذب و اگر طرحی مشمول دریافت این تسهیلات نمی شود، از محل منابع داخلی بانک ها تسهیلات به آن پرداخت شود.

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف ۱۸۷ فقره پرونده تسهیلات موجود در بانک ها شد و اظهار داشت: باید این پرونده ها در خصوص پرداخت یا عدم پرداخت انها هر چه سریع تر تعیین تکلیف شوند.

استاندار ایلام با انتقاد از عدم حضور مدیر بانک پارسیان در این نشست افزود: ضمن اخطار به بانک پارسیان به دلیل عدم شرکت در نشست توضیحات اخذ و در صورت موجه نبودن مراتب به رییس بانک در تهران ابلاغ و بی توجهی به جلسه شورای هماهنگی اعلام شود.

بهرام نیا با تاکید بر حضور مدیران ارشد هر دستگاه در جلسات گفت: : برای حضور در این نشست بنا به اهمیتی که دارد باید مدیران خودشان شخصا حضور پیدا کنند، مگر اینکه در استان حضور نداشته باشند.

بهرام نیا اظهار داشت: برخی مدیران هم گفتمان دولت را قبول دارند و هم عملکرد آنها مثبت است و در این صورت ابقا می شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار