قائم مقام وزیربهداشت با بیان اینکه ۴۱ درصد مرگ و میر در استان فارس ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی است گفت: این آمار نشان می‌دهد این استان در زمینه مرگ بیماران قلبی نسبت به متوسط کشوری ۳۹ درصد بالاتر است.
کد خبر: ۱۰۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 29 September 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمدهادی ایمانیه به‌مناسبت روز جهانی قلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشتر این مرگ‌ها در افراد زیر 70 سال که افراد کار آمد جامعه هستند اتفاق می‌افتدو پیشگیری و درمان این بیماری‌ها یک چالش جدی بهداشتی و درمانی در استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر اینکه "همه جا و همه وقت به سلامت قلب خود بیاندیشیم" از مردم خواست همواره و در همه جا به سلامت قلب خود فکر کرده و در این راستا با اصلاح شیوه زندگی مراقب سلامت باشند.

این پزشک افزود: افراد جامعه برای پیشگیری در برابر بیماری‌های قلبی باید مواردی از جمله کاهش مصرف نمک و چربی‌های اشباع را در برنامه زندگی روزمره قرار داده و  فعالیت‌بدنی کافی داشته باشند.

ایمانیه گفت: همچنین عدم استعمال دخانیات و انجام مراقبت‌های دوره‌ای تحت نظر تیم سلامت شامل پزشک خانواده و مراقب سلامت از بروز بیماری‌های قلبی و در نتیجه هزینه‌های گزاف تحمیل شده به مردم و جامعه جلوگیری می‌کند.

به گزارش تسنیم، هفتم مهرماه به نام روز جهانی قلب ثبت شده و هرساله شعاری متناسب با اولویت این موضوع، توسط اتحادیه جهانی قلب انتخاب شده و فعالیت‌های حوزه بهداشت در راستای این شعار طراحی و اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار