در سومین روز از دهه مبارک فجر، بیمارستان ولایت از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ 03 February 2022

به گزارش تابناک رضوی، بیمارستان ولایت به عنوان مرکز سوانح و خدمات جراحی عروق با زیر بنای 23 هزار متر مربع و با ظرفیت 220 تخت بستری در 5 طبقه و با هزینه ای بیش از 220 میلیارد تومان به منظور گسترش خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به بهره برداری رسید.

این پروژه قرار است درمرحله نخست و در طبقه همکف (اورژانس و در قالب 100 تخت ) برای خدمت رسانی احتمالی به بیماران مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار گیرد و پس از پایان همه‌گیری کرونا، در حوزه تخصصی خود و خدمات رسانی به بیماران تروما و جراحی عروق فعالیت خواهد داشت.

از ویژگی‌های این بیمارستان می‌توان به اجرای تمام فرایندهای اجرایی به روش الکترونیکی اشاره کرد که این اقدام در میان مراکز درمانی کشور بی‌نظیر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس گفت: ساخت بیمارستان ولایت از سال 1389 با دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم راه‌اندازی بیمارستان‌های امداد و نجات در مبادی ورودی شهر مشهد به منظور خدمات‌ رسانی بهتر به زائران و مجاوران آغاز شد.

محمد علی کیانی افزود: عملیات احداث این بیمارستان با 10 درصد پیشرفت فیزیکی در سال 1392 متوقف شد که در سال 1398 با تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهدمقدس ، عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد و اکنون شاهد افتتاح آن هستیم.

وی بیان کرد: بیمارستان ولایت طبق استانداردهای روز دنیا با زیربنای 23 هزار مترمربع در پنج طبقه ساخته شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس خاطر نشان کرد: در این بیمارستان تمامی بیماران سوانح و امداد پذیرش خواهند شد و در شرایط شیوع موج ششم کرونا بطور موقت به درمان بیماران کرونایی اختصاص خواهد یافت.

بیشتر بخوانید
مرحله نخست بیمارستان ولایت به‌ زودی به بهره برداری می‌رسد

بیمارستان ولایت مشهدمقدس پایان آبان‌ماه امسال افتتاح می‌شود

مرحله نخست بیمارستان ولایت مشهد تا پایان دی ماه به بهره برداری می‌رسد

وی نصب دستگاه‌های هواساز و برخی تجهیزات اتاق عمل و همچنین تأمین و جانمایی تخت‌ها و تامین دستگاههای اکسیژن ساز و تانک‌های اکسیژن را از اقدامات انجام شده در این بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی عنوان کرد.

کیانی گفت: این مرکز درمانی که دارای واحدهای پاراکلینیکی و بخش‌های اورژانس، 6 بخش بستری، 8 اتاق عمل و 4 بخش آی‌.سی‌.یو است، ضمن انجام ماموریت اقدامات درمانی به سوانح و تروما و همچنین اعمال جراحی عروق، کمک شایانی به کاهش بار ترافیک کاری در حوزه درمان استان و مشهد خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار