مرسوم است که در تمام دنیا زمانی که تیم‌ها نتایج مورد نظر را کسب نمی‌کنند کادر فنی و مسئولان باشگاه تنها گزینه تغییر مربی را برگزینند اما ذکر این نکته ضروری است که این اتفاق نمی‌تواند تغییر چندانی در آینده تیم فجر در لیگ برتر رقم زند.
کد خبر: ۱۰۲۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ 02 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: زمانی که مدیر نمی‌تواند خود و تمام بازیکنان را تغییر دهد به ناچار سراغ سرمربی می‌رود و تمام مشکلات و کم و کاستی‌ها بر سر مربی خراب می‌شود و این در حالیست که سرمربی فقط دنباله رو سیاست های باشگاه بوده و تمام تلاشش را برای پیشبرد اهداف باشگاه به کار گرفته است امامدیران باشگاه ها باز هم از یک تفکر پیروی می‌کنند.

رقابت‌های فوتبال در سطح باشگاهی سرعت بسیار زیادی دارد و هیچ مدیری نمی‌تواند فرصت کافی را به سرمربیان بدهند موضوعی که حالا تیم فجر شهید سپاسی با آن درگیر شده است.

در شرایطی که فجر بعد از 8 سال غیبت در لیگ برتر توانست مجوز ورود به لیگ برتر را کسب کند بعد از کسب نتایج ضعیف در نیم فصل اول مسئولان باشگاه نوک پیکان را به سمت مربی نشانه گرفته اند.

کادر فنی که تا همین چند ماه پیش وقتی تیم را ازدسته یک به لیگ برتر اورد برای گرفتن عکس برایش سر و دست می شکستند فوتبال فارس همیشه بر پایه سازندگی بازیکن بوده و این هدف از سال های دور در فوتبال فارس هویدا است.

به رغم وجود صنایع بزرگ در فوتبال فارس اما هیچ کدام از این صنایع رمقی برای حمایت از تیم های ورزشی در لیک های برتر فوتبال را نداشتند و در این سال ها از تیم های لیگ برتری حمایت شایسته ای نکرده اند که این مهم سبب شده تیم های لیگ برتری استان مانند فجر دست به عصا حرکت کنند.

کمبود بودجه تیم فجر شهید سپاسی باعث شده تا این تیم تمام تمرکزش را بر استفاده از سربازان معطوف کند و در بهترین حالت به سراغ بازیکنان جوان لیگ یک یا دو بروند.

تمام این اتفاقات ورزشکاران و فوتبال دوستان را یاد جمله معروف غلامحسین پیروانی می اندازد که می گفت: ما با تفنگ بادی به جنگ با ژسه آمدیم.

در حال حاضر علی اصغر کلانتری مربی دست پاک ، خوش فکر و زحمت کش دیار فارس که همیشه پا سوزه تیم فجر بوده است این روزها از طرف مدیرعامل فجر و اصحاب رسانه زیر فشار تغییر قرار گرفته و با اذعان اینکه این مربی به بن بست تاکتیکی خورده در تلاشند تا وی را تغییر دهند و فرد دیگری را روی نیمکت فجر بنشانند و سرپوش بزرگی بر مشکلات همیشگی تیم فجر بگذراند.

یادمان باشد که یک سرمربی همیشه بر اساس مهره‌های خود تیم را ارنج و راهی مسابقه می کند . وقتی به تیم فجر و لیگ بیست و یکم نگاه می کنیم هیچ بازیکنی سابقه بازی در تیم ملی بزرگسالان ایران رو ندارد و مصاحبه هفته گذشته مدیرعامل این تیم که گفته بود از نظر ارزش گذاری بازیکنان تیم جزو 10تیم اول لیگ هستیم یا اینکه یکی از بازیکنان 28 بازی برای تیم شهرخودرو انجام داده است رو با چالش مواجه کرده است چون یکی دو بازیکن مطمعنا نمی توانند یک تیم جوان و بی تجربه را نجات دهند.

حال بهتر است مدیران تیم در این برهه حساس دست از مصاحبه های غیر حرفه ای بردارند و به فکر جذب اسپانسر قوی و تزریق پول برای جذب بازیکن جهت ترمیم نقاط ضعف تیم برای نیم فصل دوم باشند . تجربه ثابت کرده برکناری مربیان بومی و آوردن مربیان غیر بومی به دلیل نداشتن شناخت بر روی بازیکنان جوان در نیم فصلی که بازی ها به صورت فشرده برگزار خواهد شد جز ضرر هیچ بهره ای برای زرد پوشان نخواهد داشت.

گزارش: بهنام محمودی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار