تابناک-اوضاع حاد شیوع بیماری کرونا اومیکرون در هرمزگان و بخصوص در بندرعباس سبب راه اندازی دوباره بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان شهید محمدی شده است.
کد خبر: ۱۰۲۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷ 01 February 2022

به گزارش ،تابناک هرمزگان روند شدید شیوع بیماری کرونا از نوع سویه اومیکرون در هرمزگان در روزهای اخیر سبب وضعیت بحرانی در این استان شده است.

برای همین منظور و با هدف کمک به بخش‌های درمانی بیمارستان شهید محمدی به عنوان بیمارستان اصلی و مادر در هرمزگان، راه اندازی مجدد بیمارستان صحرائی توسط پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در دستور کار قرار گرفت و اکنون این بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان شهید محمدی در بندرعباس برپا شده است.

 دکتر حسین قاسمی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این باره گفت: با توجه افزایش روز افزون تعداد مبتلایان به ویروس اومیکرون و نیاز به افزایش ظرفیت تخت‌های بستری و سرپایی جهت ارائه خدمات بهینه درمانی به بیماران، روز گذشته فاز نخست بیمارستان صحرایی با ظرفت ۳۰ تخت سرپایی راه اندازی شد.

 این بیمارستان در ضلع جنوبی بیمارستان شهید محمدی برپا و جهت ارائه خدمات درمانی سرپایی به بیماران مبتلا به کووید، آماده و تجهیز شده است.

قاسمی در ادامه افزود: در صورت نیاز، امکان راه اندازی فاز دوم این بیمارستان با ظرفیت ۲۰ تخت دیگر نیز وجود دارد.

 وضعیت شیوع کرونا اومیکرون در هرمزگان حالتی انفجاری به خود گرفته به طوری که طی دو روز اخیر روزانه بیش از یک هزار نفر تست مثبت داشته‌اند و شمار مبتلایان از 550 نفر در هفته گذشته به بیش از 6500 نفر در روز گذشته رسید.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار