معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال رسما آغاز شده و والدین می توانند یکی از این دو واکسن را برای تزریق فرزندان خود انتخاب کنند.
کد خبر: ۱۰۲۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲ 30 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: طبق بررسی های انجام شده می توان گفت که ویروس اومیکرون گروه سنی نوجوان و جوان را بیش از سایر گروه ها تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین توصیه می کنیم که این گروه سنی هر چه سریعتر فرایند واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.
وی یادآورشد: طبق بررسی های انجام شده می توان گفت که ویروس اومیکرون گروه سنی نوجوان و جوان را بیش از سایر گروه ها تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین توصیه می کنیم که این گروه سنی هر چه سریعتر فرایند واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.
وی با اشاره به اینکه اومیکرون، ویروسی خطرناک برای نوجوانان و جوانان، تاکید کرد: پیش بنی می کنیم در موج ششم، نوجوانان و جوانان که در رده سنی ۱۰ تا ۲۵ سال قرار دارند بیشتر در معرض خطر باشند به همین دلیل از تمام افراد این رده سنی می خواهیم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون خود جدی باشند.
رییس مرکز بهداشت استان ادامه داد: این تصور که اومیکرون در حد یک سرماخوردگی ساده است، تصوری غلط است که در میان افراد جامعه شایع شده است، زیرا امیکرون ویروسی بسیار خطرناک است که می تواند در مدت زمان کوتاهی از یک نفر به ۱۲ نفر منتقل شود.
وی افزود: اُمیکرون برای مدت بسیار طولانی تری نسبت به سویه های قبلی در فضا و سطوح باقی می ماند و همین امر باعث می شود تا مقاومت بیشتری نسبت به انتشار خود داشته و تعداد افراد بیشتری را درگیر کند.
دکتر علیمحمدی گفت: با توجه به سرعت انتشار بالای سویه اومیکرون و عدم رعایت پروتکل ها دور از ذهن نیست که در آینده نزدیک تمامی شهرهای استان نارنجی و قرمز شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار