افزایش آمار بستری ها در استان قم باعث شد تا این استان به یکباره و بدون رنگبندی نارنجی، از زرد به قرمز تبدیل شود. این تغییر رنگ نگران کننده قطعا یک شبه نبوده و عوامل متعددی در آن تاثید دارند.
کد خبر: ۱۰۲۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 29 January 2022

به گزارش تابناک قم، قم یکباره قرمز شد و قطعا این اتفاق یک شبه صورت نگرفته است‌. افزایش آمار بستری ها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مدتی است که در قم قابل توجه مسوولان بهداشتی نیست و به مانند قبل به آن پرداخته نمی شود.

قم که از ابتدای انتشار این ویرووی منحوس اتهام انتشار اولیه در کشور را بر پیشانی داشت با تلاش مدیران، اهالی رسانه و همت مردم در واکسیناسیون رتبه قابل توجهی به دست آورد و مدتی طولانی در وضعیت آرام کرونایی و رنگبندی آبی قرار داشت اما چه شد که به یکباره و بر خلاف سابق بدون هشدار مسوولان علوم پزشکی قم وارد پیک ششم شده و رنگبندی آن قرمز شد؟ آیا می توان عدم اطلاع رسانی دقیق و به موقع و هشدار مسوولان علوم‌پزشکی را یکی از دلیل های این تغییر رنگ یکباره دانست؟ حال در این وضعیت حاد نیاز نیست تا مسوولان تدابیر ویژه ای را جهت کنترل اوضاع کرونایی قم اعمال کنند؟

عدم اهمیت به تزریق دز سوم‌ واکسن دیگر حلقه قرمز شدن قم

مازندران با اختلاف پیشتاز دریافت دز سوم واکسن در کشورمان است و در این نمودار قمی که در تزریق واکسن پیشتاز بود در قعر جدول قرار گرفته است؛ با این ملاحظه که رتبه آخر در اختیار سیستان و بلوچستان، یکی دیگر از استان‌های کشورمان است که وضعیت واکسیناسیون در آن بسیار نامطلوب است، قم با کمی تفاوت، در رتبه یکی به آخر تکیه زده و اختلاف بسیار چشمگیر با صدرنشین جدول دارد!

قرمزی یکباره و سریع السیر قم بدون هشدار قبلی/مسوولان مربوطه در سکوت کامل!

مراقب باشید تا باز آرامگاه های شهر شلوغ نشود!

مدت ها قبل و در اوج شیوع ویرووس کرونا در پیک پنجم با افزایش بستری ها ودر نتیجه از دست دادن تعداد زیادی از همشهریان آمار فوتی ها به شدت افزایش یافت و آرامگاه های شهر نیز شلوغ و پرتراکم شدند تا جایی که مسوولان به فکر تدبیری برای کاهش ازدحام جمعیت در این مکان ها افتادند.
حال باید دید مسوولان استان از این گذشته تلخ درس گرفته اند و به فکر کنترل هرچه سریعتر انتشار امیکرون در قم می افتند یا باید مجدد منتظر شکل گیری دوباره روز های تلخ در قم باشیم.

حمیدرضا جعفرزاده رمضانی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار