دبیر اجرایی کنگره شعر دفاع مقدس از برگزاري اين كنگره با عنوان "انارستان زخم" در يزد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ 28 September 2015


به گزارش تابناک یزد"سیدداوود سیدمحسنی" تصريح كرد: ششمین كنگره شعر دفاع مقدس و پایداری، پس از وقفه چهار ساله، چهارشنبه هشتم مهرماه، بعد از نماز مغرب و عشاء در محل فرهنگسراي شهرداري يزد برگزار مي‌شود.

وي عنوان اين دوره كنگره را "انارستان زخم" و آن را جزئی از طرح "السابقون" بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس استان يزد که به منظور جمع‌آوری و گردآوري خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس استان است، ذكر كرد.

سيد محسني با اشاره به تمديد مهلت ارسال آثار تا 15 مردادماه امسال، گفت: در اين مدت بیش از 200 اثر توسط دبيرخانه كنگره دريافت شد و خوشبختانه استقبال شاعران رده‌های سنی مختلف اعم از زیر 18سال، 18 تا 40 سال و 40 سال به بالا و در بخش‌هاي گوناگون كه امسال بخش ترانه نيز به اضافه شده است، بسيار خوب بود.

وي موضوع شعرهاي اين دوره كنگره را "دفاع مقدس در آيین عاشورا"، "نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس"، "شعر مقاومت ملل با تاکید بر بیداری اسلامی"، "جنگ نرم"، "شهدای علمی" و "حماسه نهم دی" ذكر كرد.

دبير اجرايي كنگره ميهمان ويژه اين دوره را نيز دکتر "سیدمحمد حسینی" وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي نام برد و گفت: در حاشيه اين كنگره نيز از کتاب شعرهای برگزیده شاعران كنگره و همچنین پنج جلد کتاب دفاع مقدس که توسط بنياد حفظ آثار استان چاپ شده، رونمايي خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار