جبار آذین، منتقد سینما که روز جمعه نامش در مراسم اختتامیه جشنواره مردمی عمار شنیده شد، گفت: من خیلی صریح و شفاف می‌نویسم و اهل بازی سیاسی نیستم و به همین خاطر مطالبم به تریج قبای بعضی‌ها برمی‌خورد.
کد خبر: ۱۰۲۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ 16 January 2022

به گزارش تابناک رضوی، جمعه شب در بخش ویژه مراسم اختتامیه جشنواره مردمی فیلم عمار، آیین پاسداشت مسعود جعفری جوزانی، نویسنده، کارگردان و فیلمساز باسابقه کشورمان و خالق آثاری مانند سریال ماندگار در چشم باد برگزار شد. جوزانی نیز در این مراسم با بیان اینکه ممنوع القلم کردن اهل دل کار خوبی نیست، گفت که چرا نمی‌گذارید جبار آذین حرفش را بزنید، چرا یک فرد تحصیل کرده نباید حق بیان اعتقادات خود را داشته باشد.

برای بررسی ماجرای ممنوع القلمی جبار آذین به سراغ این منتقد سینما رفتیم و درباره اظهارات مسعود جعفری جوزانی از او پرسیدیم که به خبرنگار ایرنا، گفت: مسعود جعفری جوزانی می‌خواست تذکری داشته باشد به کسانی که اهل عدل و انصاف نیستند و به جای فرهنگ به منافع شخصی فکر می‌کنند. من می‌گویم در حوزه فرهنگ و هنر باید عدالت حاکم باشد. ولی برخی با کلمه عدالت مشکل دارند. پایه‌های اصلی اکثر هنرهای جمعی مسائل اقتصادی است. وقتی اقتصاد سینما بیمار است، فرهنگ هم دچار بیماری می‌شود. وقتی من این چیزها را می‌نویسم به بعضی‌ها برمی‌خورد.

جبار آذین در پاسخ به این سوال که ماجرای ممنوع القلم شدنش چیست؟ گفت: در ماه‌های قبل مرتب از جاهای مختلف در فضای مجازی هک می‌شدم و صفحاتم در تلگرام و اینستاگرام بسته می‌شد. به تدریج فهمیدم از یک جایی این اتفاق می‌افتد. افرادی هم زنگ می‌زدند و تهدید می‌کردند که قلمت را غلاف کن و این چیزها را ننویس. بعضی‌ها هم شماره حساب می خواستند.

وی افزود: در مجامع فرهنگی که صحبت می‌کردم همیشه به من تذکر می‌دادند که تند صحبت نکن در حالی که من حق را می‌گویم و بی‌احترامی نمی ‌کنم.

این منتقد سینما درباره مطالب گفته شده در مراسم اختتامیه جشنواره عمار نیز توضیح داد: آقای جعفری جوزانی هنرمندی است که مطالب من را پیگیری می‌کند. من یک بار مطلبی نوشتم که چرا شرایط را برای اهالی قلم می‌بندند تا نتوانند حرف‌ها و درد دل‌هایشان را مطرح کنند. ایشان با من تماس گرفت و پرسید قصه چیست. من جواب دادم روزی من در کلی نشریه مطلب می‌نوشتم. آنها زنگ می زدند و از من مطلب می گرفتند. ولی من چون عدالتخواهانه می‌نویسم چند وقتی است کسی با من تماس نمی‌گیرد. معلوم است که از یک جایی گفته‌اند از آذین مطلب نگیرید. این حرف من گوشه ذهن آقای جعفری جوزانی بود و جمعه شب در اختتامیه بیان کرد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار