کد خبر: ۱۰۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 28 September 2015
رشت- اعضای کمیسیون های پنج گانه شورای اسلامی شهر رشت برای فعالیت در سومین سال شورا تعیین شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای صد و یازدهمین جلسه شورای اسلامی رشت که شامگاه یکشنبه برگزار شد، اعضای شورا ضمن ابراز همدردی با خانواده های شهدای گیلانی حادثه منا این فاجعه را به دلیل بی کفایتی آل سعود در مدیریت مناسک حج خوانده و همچنین با تبریک روز آتش نشان بر اهتمام ویژه برای رسیدگی به وضعیت آتش نشانان شهر رشت تاکید کردند.

در جلسه فوق که بیش از سه ساعت به طول انجامید، اعضای کمیسیون های پنج گانه شورای اسلامی رشت تعیین و نمایندگان شورا در کمیسیون های ماده ۷۷، ماده ۱۰۰ و سایر کمیسیون های مربوطه انتخاب شدند.

انتخاب اعضای کمیسیون های شورای رشت که پس از چند جلسه تعویق شامگاه یکشنبه برگزار شد بنا بر علاقه و تخصص اعضا و با پیشنهاد رئیس شورا انجام گرفت.  

در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، مظفر نیکومنش نودهی، رضا موسوی روزان، امیرحسین علوی، محمود باقری خطیبانی، رضا رسولی، فاطمه شیرزاد و محمدحسین واثق کارگرنیا عضو شدند.

 رضا موسوی روزان، مظفر نیکومنش نودهی، محمود باقری خطیبانی، عباس صابر، فرانک پیشگر، فاطمه شیرزاد و اسماعیل حاجی پور نیز به عنوان اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت، انتخاب شدند.

کمیسیون توسعه و عمران نیز در سال سوم از محمدعلی رفیعی نوده، فرهاد شوقی، امیرحسین علوی، مجید رجبی، عباس صابر، رضا رسولی و فرانک پیشگر تشکیل می شود. همچنین اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک فرهاد شوقی، مظفر نیکومنش نودهی، رضا موسوی روزان، رضا رسولی، فرانک پیشگر،  اسماعیل حاجی پور و محمدحسین واثق کارگرنیا تعیین شدند.

کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در سال سوم فعالیت خود نیز با حضور منوچهر جمالی، رضا موسوی روزان، امیرحسین علوی، مجید رجبی، فاطمه شیرزاد، اسماعیل حاجی پور و محمدحسین واثق کارگرنیا تشکیل می شود و بدین ترتیب اعضای کمیسیون های پنج گانه شورای اسلامی شهر رشت برای فعالیت در سال سوم تعیین شدند.

اما آنچه که در انتخاب اعضای کمیسیون های شورای سوم قابل توجه بود عدم رای اعضا به حضور مسعود کاطمی نایب رییس شورا در دو کمیسیون پیشنهادی بود که با وجود پیشنهاد از سوی محمدعلی رفیعی نوده رئیس شورا، با موافقت اعضا همراه نبود.

بر همین اساس کاظمی نیز از حضور در مابقی کمیسیون های شورا انصراف داد. همچنین اعضای کمیسیون به حضور منوچهر جمالی پزشک بیمارستان پورسینا که طی چند ماه اخیر به جمع اعضای شورا پیوسته است در کمیسیون بهداشت رای ندادند.

علاوه بر انتخاب اعضای کمیسیون های پنج گانه، اعضای کمیسیون های ماده ۷۷ و ماده ۱۰۰ شورا نیز انتخاب شدند. عباس صابر به عنوان عضو شورا در کمیسیون ماده ۷۷ تعیین شد و با پیشنهاد رئیس شورای رشت، امیرحسین علوی، عباس صابر، رضا موسوی روزان، مظفر نیکومنش نودهی، محمدحسین واثق کارگرنیا و اسماعیل حاجی پور نیز به عنوان اعضای شورای رشت در کمیسیون ماده ۱۰۰ معرفی شدند.

همچنین در جلسه صد و یازدهم شورای رشت، اعضای شورا بر حمایت از تیم فوتبال داماش تاکید کردند.

یکی از اعضای شورا با بیان اینکه تیم داماش متعلق به شهردای رشت است، اظهار کرد: تیم داماش در سال ۷۱ و با غیرت و جوانمردی بازیکنان سال های ۷۰ به لیگ برتر راه یافت و لازم است در شرایط بحرانی از این تیم حمایت لازم صورت گیرد.

اسماعیل حاجی پور بر حمایت مالی از این تیم تاکید کرد و افزود: می توان بودجه ای که برای فعالیت های ورزشی در نظر گرفته شده برای حمایت از این تیم هدایت کرد تا این تیم همچنان پا برجا مانده و برای ورزش رشت و شهروندان فوتبالدوست رشت و گیلان افتخار آفرینی کند.

عضو دیگر شورای رشت نیز در نطق پیش از دستور این جلسه، با بیان اینکه رشت شهری فوتبالی است، گفت: با وجود علاقه وافر شهروندان رشتی به ورزش فوتبال در طی سال های گذشته توجه نسبتا کمی به این شوق شهروندان و جوانان فوتبال دوست رشت شده است.

رضا رسولی با اشاره به فعالیت تیم داماش و سپیدرود افزود: این دو تیم فوتبال هواداران بسیاری در شهر رشت دارند و خاطرات بسیاری را برای نسل جوان این شهر رقم زده اند و لازم است که برای ادامه فعالیت آن ها تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: برای خروج داماش از وضعیت کنونی لازم است که حمایت های لازم صورت گیرد و شورا و شهرداری بنا بر وظیفه خود موظف است که از این تیم حمایت کند.

همچنین در ادامه جلسه شورای اسلامی رشت، اعضای شورا به تشکیل ستاد بحران شهرداری رای دادند و با نامگذاری میادین شهرک مسکن مهر موافقت کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار