نمودار و شاخص‌های کارشناسان اپیدمولوژیست مرکز بهداشت قم از آستانه ورود استان به پیک ششم کرونا خبر می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 10 January 2022

به گزارش تابناک قم، محمدتقی سلطانی مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت استان قم در جلسه هم اندیشی روش‌های آموزش و اطلاع رسانی در مقابله با موج ششم کرونا با حضور مدیران روابط عمومی سازمان‌ها و ادارات استان که در ساختمان مرکز بهداشت استان قم برگزار شد، گفت: زنگ خطر در قم به صدا درآمده به طوری که برخی مناطق قم به رنگ زرد کرونایی تغییر پیدا کرده است.

وی می گوید: درصد مثبت بودن آزمایشات روزانه که به صورت سرپایی در استان قم انجام می‌شود نشان از درگیری ۲۰ درصدی افراد به بیماری کرونا می‌دهد.

سلطانی با بیان این که نباید زمان از دست رود,گفت: در حال حاضر بر اساس نمودار و شاخص‌های کارشناسان اپیدمولوژیست مرکز بهداشت قم،در آستانه ورود به پیک ششم کرونا  هستیم و هنوز به طور گسترده درگیر این موج نشده ایم، با اطلاع رسانی و ایجاد حساسیت در سطح جامعه می‌توانیم از جولان این سویه جدید در شهر جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به واکسیناسیون و تاثیر مثبت آن در سطح جامعه می گوید: با توجه به پایین بودن پوشش واکسیناسیون در سطح استان در صورت ورود به پیک ششم، این بیماری می‌تواند با سرعت بیشتری در قم شیوع پیدا کند.

به اعتقاد مدیر گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت مرکز بهداشت استان قم، می‌توان با جلب مشارکت‌های مردمی در برنامه‌های بهداشتی باعث کاهش خسارت‌های ناشی از موج ششم شویم.

سلطانی در پایان گفت: استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون در مقابله با موج ششم کرونا مورد تاکید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار