حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم در ساختار شهری اقتصادی امنیت ایجاد کنیم، راهی جز تقویت ایمان مردم نداریم، اظهار کرد: اگر ایمان تقویت شد، مردم خلاف نمی‌کنند. این اوضاع و ناهنجاری‌ها و مشکلات در اقتصاد، ادارات و خانواده‌ها نتیجه بی‌ایمانی است.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ 07 January 2022

تابناک فارس به نقل ایکنا: حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، ۱۷ دی‌ماه در سلسله سخنرانی‌های مجازی خود با موضوع «سبک زندگی مهدوی» به تبیین دو ویژگی ضروری برای مسئولان و رزمندگان در دعای امام زمان(عج) پرداخت و گفت: امام زمان(عج) در دعای خویش دو نکته اساسی را از خداوند تقاضا می‌کند، یکی توفیق رعایت عدالت و دیگری شفقت و مهربانی.

وی شهید سلیمانی را مصداقی از اجابت این دعا دانست و گفت: اینکه شهید سلیمانی تبدیل به سردار دل‌ها شد بی‌حساس و کتاب نیست؛ هرچه مقامش بالاتر می‌رفت، شفقتش بیشتر می‌شد و این قضیه را در خاطره‌گویی رهبر معظم انقلاب در برخورد این شهید بزرگوار در جریان عمل جراحی نوه دوست شهیدش شنیدیم.

حدائق با طرح این سؤال که چند مسئول به این شکل داریم، بیان کرد: این محبتی که خداوند از شهید سلیمانی در دل انسان‌ها قرار داد، تجلیلی بود که خداوند از ایشان کرد و اگر انجام نمی‌شد جای تعجب بود.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز با اشاره به مهرورزی و مهربانی شهید سلیمانی در برخورد با مردم گفت: شهید سلیمانی در زلزله بم جزو نفرات اول برای کمک‌رسانی به مردم بود. در سیل خوزستان با شفقت و مهربانی کنار مردم قرار گرفت. در سوریه دست نوازش بر سر کودکان یتیم می‌کشد. اینها برای همه ضرورت است و هر چه انسان مسئولیتش بالاتر می‌رود و موقعیتش رشد می‌کند باید مهربانی و رأفت و عدالت‌ورزی او بیشتر شود.

وی در ادامه با اشاره به اثربخشی عدالت در زندگی مردم گفت: اگر ایمان را رعایت کردیم و زندگی ما به ظلم آلوده نشد، امنیت و آرامش حاکم می‌شود و در مسیر هدایت قرار می‌گیریم.

حدائق، بزرگ‌ترین هدف امام زمان(عج) را اجرای عدالت برشمرد و افزود: آن حضرت ظهور می‌کنند تا با ظلم مبارزه کند زیرا اگر ظلم ریشه‌کن شود، فقر ریشه‌کن خواهد شد و اگر عدالت حاکم شد، اقبال مردم به دین قوی می‌شود. اینکه برخی‌ها از دین زده می‌شوند به دلیل این است که ظلم دیده‌اند و این ظلم را به حساب دین می‌گذارند البته این نوع مقایسه غلط است و اگر از کسی خطا دیدیم نباید پای حساب همه بگذاریم.

عضو جامعه روحانیت شیراز با تأکید بر اینکه منطق الهی این نیست که اشتباه یک نفر پای بقیه بگذارند، افزود: وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کند دنیا پر از عدل و داد می‌شود زیرا عدالت را اجرا می‌کند و وقتی هم مردم عدالت را دیدند به خدا روی می‌آورند. چنانچه وقتی مدیری عدالت دارد، زیرمجموعه او هم به درستی و راستی گرایش پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به آیه ۸۲ سوره انعام «الَّذِينَ آمَنُوا وَلَمْ يَلْبِسُوا إِيمَانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولَئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَهُمْ مُهْتَدُونَ؛ كسانى كه ايمان آورده و ايمان خود را به شرک نيالوده‏‌اند آنان راست ايمنى و ايشان راه‌‏يافتگانند»، گفت: خداوند در اینجا به مؤمنان هشدار می‌دهد که در خطر ظلم هستید. قرآن تأکید می‌کند که مراقب باشید ایمانتان را با ظلم خراب نکنید. اگر نماز شب می‌خوانیم، باید مراقب باشیم که ظلم نکنیم و ایمانمان به ظلم آلوده نشود.

حدائق ادامه داد: اگر کسی مؤمن شد، ضمانت‌نامه به دستش نمی‌دهند که دیگر مشکل پیدا نمی‌کند؛ اگر ظالم شود، از ملکه ایمان هم فاصله خواهد گرفت. گاهی اوقات در رفتارها، برخوردها، تصمیم‌گیری‌ها و غیره کارهایی می‌کنیم که حق کسی نادیده گرفته می‌شود، در صورتی که قرآن می‌فرماید عدالت را رعایت کنید. پس همیشه مراقب باشیم تا ایمانمان به ظلم آلوده نشود.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس همچنین یکی از عواملی که موجب ایجاد امنیت در جامعه می‌شود را ایمان، آن هم ایمانی که با ظلم آلوده نشود، دانست و افزود: برخی‌ها می‌گویند دینداری، تدین و اعتقادات چه نقشی در زندگی انسان ایجاد می‌کند. در پاسخ باید گفت یکی از برکاتی که قرآن می‌فرماید ایمان و اعتقاد سالم در جامعه رقم می‌زند، امنیت و آرامش است و آرامش از خروجی‌های ایمان است.

وی ادامه داد: انصافاً کسانی که مؤمن واقعی هستند مردم از آنها در امان هستند. آنکه از خدا می‌ترسد، از ثروتش سوءاستفاده نمی‌کند و اگر قلم دست اوست به خطا نمی‌نویسد. آن کسی که از خدا می‌ترسد، امکان خطا دارد ولی خطا نمی‌کند.

حدائق با بیان اینکه در جامعه امروز هرکجا ظلم مشاهده می‌کنیم یعنی آنجا بی‌ایمانی است، تصریح کرد: همچنین برخی‌ها ایمان دارند، نماز می‌خوانند اما جرئت دفاع از ارزش‌ها را ندارند یا اینکه کسی مؤمن است اما بخیل است.

مسئول حوزه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) شیراز تأکید کرد: ایمان با گناه نمی‌سازد و ظلم از مصادیق بارز گناه است لذا اگر این ایمان با ظلم آغشته نشد، آرامش می‌آید و این نکته را باید تمام کسانی که دغدغه ایجاد آرامش در جامعه دارند، مدنظر قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم در ساختار شهری یا اقتصادی امنیت ایجاد کنیم، راهی جز تقویت ایمان مردم نداریم، اظهار کرد: اگر ایمان تقویت شد، مردم خلاف نمی‌کنند. این اوضاع و ناهنجاری‌ها و مشکلات در اقتصاد، ادارات و خانواده‌ها نتیجه بی‌ایمانی است.

برچسب ها: هدف امام زمان ، ایمان ، ظلم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار