طرح فاضلاب شهر مهریز که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۲ با همکاری بخش‌خصوصی در سطح منطقه آغاز شده بعد از گذشت سال‌ها هنوز به خط پایان نرسیده است.
کد خبر: ۱۰۲۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ 06 January 2022

یکی از مهمترین عوامل آلودگی محیط زیست مناطق مختلف، وجود فاضلاب است که با اجرای طرح فاضلاب شهری نسبت به جمع‌آوری، انتقال و پالایش و تصفیه آن به علت نیاز روز افزون به آب به خصوص به دلیل شرایط اقلیمی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد .

جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی منطقه، ارتقای بهداشت و استفاده دوباره از آب در صنعت از جمله مزایای طرح فاضلاب شهری است و اجرای کامل آن از لحاظ بهداشتی، زیست محیطی و ایجاد منابع جدید آبی در مهریز بسیار حائز اهمیت است.

عملیات اجرایی طرح فاضلاب شهر مهریز شامل شبکه جمع‌آوری و خط انتقال به رغم گذشت زمان و با وجود اهمیت موضوع و مطالبه مکرر شهروندان با کندی در برخی مناطق در سطح محلات صورت می‌گیرد که اگر این وضعیت ادامه یابد به زودی شاهد بهره‌برداری آن نخواهیم بود.

طولانی شدن عملیات اجرایی این طرح بزرگ و ثمربخش موجب نارضایتی عموم شهروندان مهریزی و حتی هدررفت سرمایه‌ها طی سال‌های گذشته شده و انتظار می‌رود هرچه زودتر آرزوی دیرینه مردم با همت، پیگیری و نظارت مسئولان افتتاح و مورد استفاده قرار گیرد.

بدون شک یکی از مهمترین طرح‌های تاثیرگذار از نظر زیرساختی و زیست‌محیطی در هر شهری، موضوع فاضلاب شهری است که باید توسط مسئولان برای پاسخگویی به مطالبات شهروندان و تحقق کامل آن بیش از گذشته پیگیری و اقدام مناسب صورت گیرد.

داشتن سیسستم فاضلاب مناسب در شهر مهریز یکی از مطالبات اصلی، قدیمی و به حق شهروندان است که افتتاح آن نه تنها برای بخش صنعت که در استفاده مجدد از آب، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی منابع موجود نقش اثربخش به همراه دارد.

شهر مهریز از سه محله اصلی بغداد آباد، مزویر آباد و مهرپادین تشکیل شده و ۳۵ هزار نفر جمعیت دارد و شامل یک شهر و یک بخش مرکزی با پنج دهستان و ۴۶۷ آبادی است و دارای پنج شهرک صنعتی و افزون بر چهار هزار نیرو در واحدهای تولیدی است .

مرکز این شهرستان با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد .

منبع: ايرنا
برچسب ها: افتتاح ، فاضلاب ، مهریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار