مسوول کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اکنون ۳۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری هستند که ۲۹۰ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶ شهرستان هستند.
کد خبر: ۱۰۱۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 02 January 2022

به گزارش تابناک رضوی، دکتر محمد پهلوان با بیان این مطلب افزود: با شناسایی موارد جدید، تمامی اعضای خانواده، بستگان و اطرفیان مبتلایان از نظر ابتلا به کرونا و اومیکرون مورد بررسی قرار می گیرند.
وی ادامه داد: تعداد بیماران بدحال کرونایی و بستری شده در بخشهای مراقبت های ویژه خراسان رضوی نیز به ۹۳ نفر کاهش یافته است.
وی افزود: تعداد بستری شدگان روزانه در خراسان رضوی دیروز ۱۳۸ نفر گزارش شد که تفاوتی با ۱۰ روز گذشته نداشت اما تعداد مراجعه کنندگان سرپایی دارای علائم مشکوک به کرونا در استان در حال افزایش است.

دکتر پهلوان بر پوشش فراگیر واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک، مراجعه به درمانگاهها یا مراکز خدمات جامع سلامت به محض مشاهده علائم مشکوک به کرونا تاکید کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار