مستند بلند من می خوام شاه بشم از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی مهدی گنجی، موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران جشنواره مستند فلاهرتیانا روسیه شد. [مستندی از سینمای تجربی جایزه جشنواره فلاهرتیانا روسیه را دریافت کرد]
کد خبر: ۱۰۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 28 September 2015
پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند فلاهرتیانا در روزهای 27 شهریور تا 3 مهرماه 1394 در شهر پرم روسیه برگزار شد و فیلم مستند من می خوام شاه بشم، ضمن نمایش در بخش مسابقه بین الملل، جایزه ویژه هیات داوران این جشنواره معتبر کشور روسیه را به دست آورد.

سال گذشته، جشنواره فلاهرتیانا روسیه میزبان دو فیلم مستند ایرانی نینجای ایرانی (مرجان ریاحی) و مشتی اسماعیل (مهدی زمانپور کیاسری) در بخش مسابقه بین الملل بود؛ ضمن اینکه این جشنواره در بخش ویژه ای، مروری بر فیلم های مستند منتخب جشنواره بین المللی سینماحقیقت داشت و چهار فیلم مستند خاطراتی برای تمام فصول (مصطفی رزاق کریمی)، سپیده دمی که بوی لیمو می داد (آزاده بی زار گیتی)، ملخی غول شد (محمدتقی فهیم) و میراث ناپدری (نیما مهدیان) به انتخاب پاول پچنکین مدیر جشنواره فلاهرتیانا، در این بخش ویژه روی پرده رفتند.

جشنواره فلاهرتیانا روسیه ادای دینی به رابرت فلاهرتی از پایه گذاران سینمای مستند و خالق نانوک شمالی است.

فیلم مستند 70 دقیقه ای من می خوام شاه بشم که تولید سال 1393 مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، مستندی درباره عباس برزگر یکی از اهالی روستایی نزدیک شیراز است که سال هاست با کمک خانواده اش از توریست های خارجی پذیرایی می کند و آنها را به دیدن عشایر می برد؛ اما او یک رویای بزرگ در سر دارد...

از عوامل تولید این فیلم می توان به مهدی گنجی (پژوهشگر، صدابردار، تصویربردار، کارگردان)، اسماعیل منصف (تدوینگر)، حسین و حسن مهدوی (صداگذار)، علی باقری (عکاس) و سحر رضوی (تهیه کننده) اشاره کرد.

سال گذشته، مستند من می خوام شاه بشم نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه فیلم های مستند بلند جشنواره معتبر ایدفا هلند بود. گنجی با این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی فیلم مستند سی و سومین دوره جشنواره فجر را نیز بدست آورده است. من می خوام شاه بشم در جشنواره های مستند مونیخ، پلانت داک ورشو، مستند شفیلد انگلستان، سیلور داکس، میلینیوم هم به نمایش درآمده و فینالیست جایزه مستند 2015 شبکه TRT ترکیه نیز بوده است.

این فیلم هم اینک در بخش دیدگاه دنیای جدید یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم زوریخ شرکت دارد که تا 12 مهرماه 94 در کشور سوئیس برپا خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار