سردار اکبری گفت: حاج قاسم به دنبال پست و مقام نبود و او به عنوان الگوی قهرمان در میان ملت‌ها مطرح است.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ 01 January 2022

به گزارش تابناک قم، سردار حسین اکبری، معاون فرهنگی سپاه قدس امروز در همایش گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی که از سوی جمعیت بحرینی‌های مقیم قم در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان این که حاج قاسم امروز نتیجه یک مکتب و اندیشه است، گفت: این اندیشه به دنیا پیام می‌دهد که هر مسلمان مستضعفی اگر بخواهد به استقلال برسد و مقاومت کند، پیروز می‌شود.

وی افزود:هر کشوری اگر استقلال نظامی، سیاسی و اقتصادی داشته باشد جزو مقاومت است، زیرا نظام سلطه جهانی با آن‌ها درگیر می‌شود و راهی جز مقاومت ندارد.

سردار اکبری با تاکید بر این که امروز جبهه مقاومت بدون حاج قاسم و شهدای این عرصه معنا ندارد، اضافه کرد: مقاومت توانسته است ارزش‌هایی را که ریشه در قرآن ما دارند، وارد میدان کند و هنر سلیمانی عزیز این بود که توانست هنر اسلام را در شرایط پیچیده بین المللی تبدیل به پیروزی کند.

معاون فرهنگی سپاه قدس گفت: حاج قاسم  به دنبال پست و مقام نبود وقتی به حاج قاسم پیشنهاد منصبی می‌شد به دلیل مدیریت جهادی و قوی او، ناراحت می‌شد و  پاسخش این بود که اگر در یک قطعه پارچه سفید، مقام معظم رهبری بنویسد من از تو راضی هستم، این برایم کفایت می‌کند.

سردار اکبری، با اشاره به این که حاج قاسم به عنوان یک نماد و الگوی قهرمان در میان ملت‌ها مطرح است، ادامه داد: سردار سلیمانی  شاگرد ولایت و دست پرورده امامی است که توانست با داشته‌های خود و پشتوانه علمای بزرگ حرکتی را آغاز کند که مسیر جهان را تغییر بدهد.

معاون فرهنگی سپاه قدس  با بیان این که افق نگاه حاج قاسم شهادت بود و این افق دید را  با جهاد بدست آورد، گفت: جهاد اول انسان را احیا و روحیه‌های متعالی را به انسان اهدا می‌کند و خداوند با جهاد درب‌های خود را بر شخص مجاهد باز می‌کند.

وی با تاکید بر این که منشاء قدرت ما، امت و امامت و بسیج است، ادامه داد: هر جا دشمن با حق مواجه شد آسیب دید و هر جا تفکر بسیجی آمد، معادلات نظامی را به هم ریخت و توانست قدرت آخرین بشود.

معاون فرهنگی سپاه قدس، آمریکا را در حال افول خواند و اضافه کرد: رژیم صهیونیستی نسبت به هر زمانی ضعیف‌تر شده است.

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین دقائق، مدیر حوزه علمیه بحرینی‌های مقیم قم و فالح الخرعلی، نائب رئیس فراکسیون السند عراق، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و همراهش مهدی المهندس به زبان عربی به بیان ابعاد شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی و مهدی المهندس پرداختند و ویژگی‌های مهم این دو شهید را بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار