سرهنگ آسمند : مدافعین حرم پیش از خطبه های نماز جمعه در استان به خاطره گویی می پردازند.
کد خبر: ۱۰۱۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ 30 December 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ پاسدار امیرعباس آسمند در نشست خبری با خبرنگاران گفت: به مناسب دومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت برنامه های متنوعی بصورت سازمانی و خودجوش مردمی در نقاط مختلف استان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای هر چه مطلوب تر این برنامه ها ستادهای درون دستگاهی و شهرستانی و شورایی شکل گرفته است، افزود: ۲۸ برنامه نیز توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان پیش بینی شده که تشییع و خاکسپاری پیکر دو شهید گمنام در منطقه لوداب از جمله آنهاست.

سرهنگ آسمند با بیان اینکه پیکر مطهر یکی از این شهدا در یاسوج می ماند ابراز داشت: پیکر یکی از شهدا نیز به گچساران و باشت منتقل می شود تا در برنامه هایی که به مناسبت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی تدارک دیده شده مورد استقبال قرار گیرد.

وی گفت: ۲۳ برنامه فرهنگی ویژه نیز توسط اداره کل حفظ آثار استان از طریق ادارات شهرستانی در مناطق گرمسیری اجرا خواهد شد.

وی ابرار داشت: تولید آثار فرهنگی و هنری از جمله موشن گرافیک، عکس نوشت ، پوستر و دیگر تولیدات دفاع مقدس و همچنین فضاسازی محیطی از دیگر برنامه های این ایام است .

آسمند افزود: برگزاری نشست تخصصی با اصحاب رسانه، اجرای طرح سلاله ها با کمک شهرداری در مدارس،جشنواره فیلم کوتاه رسام، اجرای نمایش ویر در بهمئی و گچساران، رونمانی از ۱۲ عنوان کتاب دفاع مقدس با عناوین شعر ،کودک، نمایشنامه،خاطره گویی نیز به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و روز مقاومت در استان انجام می شود.

این مسئول راه اندازی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس مجازی،برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی، اختتامیه مرحله استانی جایزه ادبی یوسف ، رونمایی از ترجمه موشن گرافی شهید سلیمانی و سردار شهید ستار اورنگو باطنش آنها در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌هایی دانست که در استان اجرا می شوند‌.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه در حوزه بانوان نیز در فضای مجازی برنامه هایی اجرا می شود،گفت:تجلیل از خانواده شهدا مدافع حرم ،برگزاری یادواره ۳۴ شهدای روحانی در گچساران با حضور سخنرانان و مداحی کشوری نیز پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مراسم از ۴ عنوان کتاب با موضوع نقش روحانیت در دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

سرهنگ آسمند ابراز داشت: مدافعین حرم پیش از خطبه های نماز جمعه در استان به خاطره گویی می پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار