آیت الله اراکی در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی در مصلی قدس قم گفت: جریان تحریف به دنبال انحراف در ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ 30 December 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و ارتحال آیت الله مصباح یزدی با عنوان شکوه شهادت و کرامت که با حضور برخی اعضای جامعه مدرسین و اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم در مصلی قدس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و علامه محمدتقی مصباح یزدی، نهم دی را یادآور موضع گیری قاطع مردم در برابر یکی از سخت تریت و پیچیده‌ترین جریان‌های تحریف در تاریخ انقلاب عنوان کرد.

آیت الله اراکی با اشاره به فعالیت این جریان در طول تاریخ برای تغییر در مسیر جامعه الهی گفت: جریان تحریف همواره بستر شکل گیری جریان‌های انحرافی بوده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری مرحوم آیت الله مصباح یزدی را از بزرگترین مبارزان انقلاب اسلامی در برابر جریان تحریف معرفی کرد که در سال‌های پس از انقلاب در برابر سکولار‌ها و نیرو‌های غربگرا ایستادگی کرد.

آیت الله اراکی سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و همه مبارزان مقاومت اسلامی را مبارزان جریان تحریف در سطح جهان اسلام خواند و افزود: دشمنان همواره به دنبال کشاندن جنگ به درون جوامع اسلامی بوده اند و تلاش کرده اند با راه اندازی جریان تحریف به اهداف خود برسند.

او داعش را زاییده این تفکر معرفی کرد که به دنبال تهی کردن جهان اسلام از حقایق ناب الهی بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به نقش دولت و دستگاه‌های فرهنگی برای جلوگیری از این خطر بزرگ اشاره کرد و افزود: همه نهاد‌های متولی وظیفه دارند فقه جامعه داری اسلامی را مبنای فعالیت‌های خود قرار دهند.

آیت الله اراکی خط قرمز جامعه داری اسلامی را هر چیزی دانست که موجب رنجش مردم می‌شود و افزود: اصل در سیاستگذاری اسلامی برطرف کردت رنج مردم و ریشه کن کردن فقر مطلق و فقر نسبی در جامعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی به معنای پاک کردن صورت مسئله نیست تاکید کرد: باید با شناسایی نواقص، ضعف‌ها و ناکارآمدی ها، راه حل مناسب را پیاده کنیم.

آیت الله اراکی توجه به سیاستگذاری براساس چارچوب فقهی در حوزه فرهنگ را هم مورد توجه قرار داد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی از جمله صدا و سیما مکلف هستند تا چارچوب‌های اسلامی را در اجرای برنامه‌های خود در نظر بگیرند.

آیت الله اراکی تاکید کرد: اثبات جرم کار رسانه نیست و اگر جایی جرم و انحرافی رخ می‌دهد باید به قوه قضاییه ارجاع شود.

 عضو مجلس خبرگان رهبری اشاعه و عادی سازی بی عدالتی، مال مردم خوری و اقدام خلاف قانون را رویه غلط فرهنگی رسانه‌ها دانست و افزود: این رویکرد با معیار‌های فقه فرهنگی سازگار نیست.

هم اکنون سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم در حال سخنرانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار