دوره ملی دانش‌افزایی مدیران مراکز مشاوره ازدواج و خانواده با حضور ۱۳۰ نفر به صورت حضوری و مجازی روز سه‌ شنبه در شهر یزد آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵ 29 December 2021

به گزارش ایرنا، مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: این دوره با حضور مدیران ، روانشناسان و مشاوران مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده به مدت ۲ روز و ۱۶ ساعت در پنج کارگاه پیگیری می‌شود.

مسعود شریعتی در آیین افتتاح دوره یادشده افزود: در این کارگاه ۴۰ نفر به صورت حضوری و ۹۰ نفر به صورت آنلاین ( برخط ) از سراسر استان طبق سهمیه بندی وزارت ورزش و جوانان شرکت دارند.

وی هدف از برگزاری این دوره را، افزایش دانش‌روز فعالان مراکز مشاوره و به تبع آن افزایش آگاهی جوانان و خانواده‌های آنها برای مسایل پیش از ازدواج ذکر کرد که نیازهای لازم را به صورت آگاهانه آموزش می دهد.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون ۶ مرکز مشاوره ویژه جوانان برای قبل از ازدواج در استان فعال است گفت: افزایش تعداد مراکز مشاوره در یزد از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه است که پیگیری می‌شود.

شریعتی با اشاره به اینکه مسایل مشاوره‌ای پیش از ازدواج به عهده وزارت ورزش و جوانان است گفت: با استفاده از بودجه دولتی، دوره‌ها و کارگاه‌های مختلف برای مراکز مشاوره قبل از ازدواج برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد ۲۱ تیرماه امسال گفته بود: سال گذشته هفت هزار و ۹۱ مورد ازدواج در استان به ثبت رسید که از لحاظ تعداد در جایگاه دوم بعد از خراسان جنوبی قرار دارد.

شریعتی افزود: این میزان ازدواج نسبت به سال قبل از آن ۱۰.۹۴ درصد رشد دارد که علت آن فعالیت‌های فرهنگی و همکاری خانواده‌ها و گسترش فرهنگ این امر مهم در جامعه است .

وی با بیان اینکه در این مدت رشد ازدواج در کشور ۴.۴۲ درصد گزارش شد گفت: مردم یزد و خانواده‌ها بیش از گذشته به ازدواج توجه خاص دارند و باید با همکاری بخش‌های مختلف، خیران، مسوولان و فعالیت‌های فرهنگی شاهد تعالی آن در بین مردم استان باشیم .

استان یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها، آبادی ها و سکونتگاه های عشایریز زندگی می کننذ.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار