نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: شایسته است دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان فراگیری علم را با تقویت فضیلت‌های اخلاقی همراه کنند.
کد خبر: ۱۰۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ 28 September 2015

به گزارش تابناک یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان یزد با تبریک عید سعید قربان به عنوان عید بندگی خدا اظهار داشت: زمانی شما دانشجویان می‌توانید به معنای واقعی معلمان نسل جدید باشید که خود را با ابزارهای علم، تقوا و تزکیه مجهز کنید.

وی، دانشگاه فرهنگیان را دانشگاهی دانست که به عنوان گلوگاه تعلیم و تربیت می‌تواند انسان‌هایی را تربیت کند که دارای علم و تزکیه همراه با هم باشد.

امام جمعه یزد ضمن تفسیر آیاتی از قرآن مجید عنوان کرد: انسان‌ها بر اساس سرشت خدایی آفریده شده‌اند و فطرت آنها کمال طلب است و به سوی خدا که کمال مطلق است، گام بر می‌دارند.

ناصری خاطر نشان کرد: دین، ایمان، اعتقادات، استعدادها و اخلاق شایسته همه و همه امانت‌هایی است که خداوند در اختیار ما قرار داده و باید به نحو شایسته از آنها در راه خدمت به بندگان خدا استفاده کنیم.

وی به بیان صفات بندگان واقعی خدا پرداخت و تصریح کرد: افرادی که در راه خداوند متعال حرکت می‌کنند و در این راه صبر و استقامت می‌کنند، ملائک بر آنها نازل می‌شوند و ضمن اینکه از گذشته و آینده خود ترسی ندارند، خداوند بهشت رضوان خود را به آنها وعده و بشارت می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد ادامه داد: آن معلمی مربی واقعی است که دغدغه تربیت انسان‌های متدین، با تقوا، عالم و خداترس داشته باشد و خداوند در قرآن کریم بارها انسان را به تعقل،‌ تقوا، تدبیر و تفکر در امور دعوت کرده و جامعه‌ای که این چهار اصل را سرلوحه زندگی خود قرار دهد،‌ بی‌شک در مسیر الهی و کسب رضای خداوند متعال موفق خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: دانشجویان با توکل بر خدا در راه کسب علم، دانایی، اخلاق، ایمان، معرفت و معنویت توفیق روزافزون داشته باشند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه در این مدت تلاش شده، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای توسعه دانشگاه فرهنگیان فراهم شود، اظهار داشت: با کمک نیروهای مامور به خدمت از آموزش و پرورش و همکاران دو پردیس شهیدان پاکنژاد و فرهنگیان توانسته‌ایم یک چارت تشکیلاتی مناسب را بنا کنیم.

فضل‌الله رضایی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجویان جدیدالورود برای سال تحصیلی جدید خاطر نشان کرد: تقریبا 70 تا 80 نفر در پردیس برادران و 30 تا 40 نفر در پردیس خواهران اعلام ظرفیت کرده‌ایم و در حال پیگیری برای احداث فضای جدید هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار