همزمان با اولین روز زمستان؛
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: رگبار باران همراه رعد و برق با احتمال بارش تگرگ در این استان به ویژه نیمه غربی آن از فردا یکم دی ماه در پی ورود سامانه بارشی همزمان با نخستین روز فصل زمستان پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 21 December 2021

به گزارش تابناک رضوی، آیدا فاروقی با بیان این مطلب اظهار کرد: همچنین برای مناطقی از این استان از جمله مناطق بادخیز، وزش باد شدید موقتی همراه با گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: سامانه بارشی صبح فردا از مرزهای شرقی استان خارج می‌شود و بعد از آن جو استان بطور موقت به نسبت پایدار خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از پنجشنبه شب به ویژه برای مناطق کوهستانی شمال غرب استان، افزایش ابرناکی پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات هزار مسجد بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

وی افزود: روند کاهش دمای هوا در استان از فردا آغاز می شود که به تناوب با شدت و ضعف تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

فاروقی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۹ تا ۱۷ درجه سلسیوس در نوسان بود ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۲۰ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به سه درجه سلسیوس می‌رسد.

وی گفت: تربت‌حیدریه با کمینه دمای هوای چهار درجه و سرخس با بیشینه دمای هوای ۲۵ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: همچنین بیشترین شدت وزش باد طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌ فریمان با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت بارش باران در شهرستان‌های تربیت‌حیدریه، خواف، بردسکن و تایباد گزارش شده که بیشترین باندگی در شهرستان‌ خواف با ۱.۳ میلیمتر بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار