وی با اشاره به تعداد مراجعه به راهنمای زائر و توزیع محصولات به زائران در شهر مشهد، بیان کرد: در ششماهه نخست سال جاری تعداد مراجعه به پایگاههای راهنمای زائر در مشهد، 868هزار و 107 نفر بوده و 651هزار و 473 محصول به زائران در کیوسکهای راهنمای زائر توزیع شده و مراجعه به ایستگاههای استقبال از زائر، در سه ایستگاه استقبال از قوچان، نیشابور و راهآهن درمجموع از ابتدای سال 94 تاکنون، 118 هزار و 788 مراجعه بوده است.
قناویزچی افزود: مراجعه به سامانه تلفن ملی راهنمای زائر 096308، حدود 15 هزار و 962 تماس از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.
وی با بیان اینکه نباید به راهنمای زائر صرفاً به عنوان یک طرح ملی نگریست، افزود: با استفاده از خلاقیت و نوآوری خدمات را باید در سطوح مختلف گسترش دهیم.
مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه زائران قبل از ورود به شهر مشهد نیازمند کسب یک سری آگاهی هستند، تصریح کرد: ایجاد یک پرتال گردشگری ویژه شهر مشهد با خدمات متمایز در فضای مجازی، در دستور کار ما قرار گرفته است.
قناویزچی با اشاره به این پرتال، بیان کرد: با استفاده از این سامانه، زائران و گردشگران میتوانند از فضاهای موجود در شهر مشهد قبل از ورود به شهر آگاه شده و بهراحتی از آنها استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: با افزایش راهنماهای زائر در سطح شهر و آشنایی شهروندان به فرهنگ میزبانی، میتوانیم زائران را بهصورت صحیح راهنمایی و هدایت کنیم.
مدیر امور فرهنگی و گردشگری شهرداری مشهد با بیان اینکه راهنمای زائر میتوانند کمک مناسبی در جهت خدمترسانی ویژه به زائران داشته باشند، اظهار کرد: باید در لایههای مختلف شهر و شهروندان، راهنمای زائر داشته باشیم.