معاون استاندار یزد:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به ورود سویه اُمیکرن به کشور، تشدید نظارت‌ها بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی بالاخص در برگزاری امتحانات مدارس را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید با سهل انگاری‌هایی احتمالی زمینه شیوع این سویه فراهم شود.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ 21 December 2021

«علی اکبر عزیزی» در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ضمن اشاره به ورود سویه جدید اُمیکرون به کشور، گفت: نشست فوق العاده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا به منظور ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی به مسئولان به منظور مقابله با این سویه برگزار شد.

وی بر آمادگی مراکز برای ارائه خدمات واکسیناسیون بویژه نوبت سوم تاکید کرد و افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته، سویه جدید اُمیکرون سرعت انتقال بسیار بالایی دارد و با توجه به اینکه استان و کشور در وضعیت بسیار خوبی در زمینه کنترل کرونا قرار دارد، نباید با سهل انگاری‌هایی احتمالی زمینه شیوع این سویه فراهم شود.

وی تاکید کرد: در همین راستا باید پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مد نظر قرار گیرد.

عزیزی در پایان عنوان کرد: در همین راستا نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و آزمون‌های دانش آموزان، اصناف، سازمان‌ها، نهادها و صنایع باید تقویت و نظارت‌ها بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تشدید شود.

«مسعود شریفی» معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد نیز اظهار کرد: واکسیناسیون با وجود سویه اُمیکرن به کشور جدی‌تر باید تلقی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر کسانی که ۳ ماه از نوبت واکسن نوبت دومشان گذشته است، مشمول تزریق واکسن نوبت سوم خودشان هستند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان افزود: در ستاد ملی بحث کاهش سن تزریق واکسن نوبت سوم از چهل سال مطرح است که به محض تصویب و ابلاغ، به اطلاع مردم خواهیم رساند اما درخواست کنونی ما از افرادی است که واکسینه نشده‌اند یا کسانی که سه ماه از نوبت دوم واکسنشان گذشته است تا به پایگاه‌های تزریق واکسن کرونا مراجعه و واکسن‌شان را دریافت کنند.

شریفی در پایان خاطرنشان کرد: مراکز تجمیعی واکسیناسیون کماکان به کار خود ادامه می‌دهند و علاوه بر آن، دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در نظر دارد واکسیناسیون نوبت سوم را در مراکز خدمات جامع سلامت نیز تعمیم بدهد تا دسترسی شهروندان جهت دوز سوم بیشتر شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار