مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۱۱ هزار نفر در خراسان رضوی مقرری بیکاری دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 27 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمد قوامی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: این میزان نسبت به سال گذشته تفاوت آنچنانی ندارد و تنها افرادی که خدمات آن را دریافت می‌کنند، تفاوت پیدا کرده است زیرا همواره عده‌ای از دایره خدمات رسانی خارج و عده‌ای به آن وارد می‌شود.

وی در ارتباط با میزان مقرری بیمه بیکاری برای مشاغل مختلف، تصریح کرد: مبلغ این مستمری از حداقل حقوق کمتر نیست اما به فراخور نوع کار و میزان دریافتی کارگر ممکن است، بالاتر از این حد باشد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی افزود: افرادی که حداقل یک سال سابقه بیمه داشته باشند، می‌توانند از مزایای حداقلی بیمه بیکاری استفاده کنند.

قوامی در ارتباط با مدت زمانی که افراد می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند، بیان کرد: این مدت بسته به میزان سابقه فرد از 12 تا 60 ماه متفاوت است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به موضوع بیمه خبرنگاران، خاطرنشان کرد: بیمه این صنف از طریق صندوق اعتباری هنر به انجام می‌رسد که این صندوق هم اکنون در حال بازنگری در افراد زیر پوشش خود بوده و اخیرا افراد جدیدی را به سازمان تأمین اجتماعی معرفی نکرده است.

قوامی افزود: تا‌کنون بخشنامه‌‌ای مبنی بر ارسال معرفی‌نامه از طرف ادارات ارشاد استان‌ها برای بیمه خبرنگاری به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ نشده اما در صورت ابلاغ این اداره‌کل در استان در این زمینه همکاری‌های لازم را به عمل می‌آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار