مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:
فوق تخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تا ایجاد ایمنی ٨۵ درصدی در جامعه از طریق واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.
کد خبر: ۱۰۱۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳ 18 December 2021

مسعود مردانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون در تمامی گروه‌های سنی، اظهار کرد: نوع واکسن اهمیت چندانی ندارد، نکته مهم و قابل توجه تزریق واکسن برای مقابله با بیماری است، در حال حاضر "سینوفارم" در کشور ما رقم قابل توجهی از جامعه هدف واکسیناسیون را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ابتلا به بیماری کرونا و تزریق واکسن، ایمنی دائم در افراد ایجاد نمی‌کند، افزود: پروتکل‌های بهداشتی باید تا ایمنی و واکسیناسیون ٨٠ الی ٨۵ درصدی جامعه با جدیت پیگیری شود.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه سخنان خود با اشاره به انواع واکسن موجود در جهان، تصریح کرد: در مطالعه اخیر آمریکا بر روی ۴٣ مورد از مبتلایان به گونه اُمیکرون مشخص شد که هر دو دوز واکسن "فایزر" را دریافت کردند.

وی با اشاره به کاهش مرگ و میر‌ها ناشی از کرونا بعد از تزریق واکسن و اثر بخشی آن، گفت: احتمال تزریق دوز چهارم واکسن کرونا نیز وجود دارد، اگر چه امید است بیماری تا دوز سوم واکسن کنترل شود.

مردانی تاکید کرد: عفونت‌های ویروسی بعد از بهبودی می‌تواند باعث آسیب‌هایی به ریه و ایجاد ذات ارئه شود و مواردی از آن مشاهده شده اما رقم قابل توجهی را شامل نمی‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار