تابناک-معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در ۸ ماه نخست سال جاری تخلیه، بارگیری و حمل ۲.۴ میلیون تن کالای اساسی از بنادر هرمزگان توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای انجام شده است که شامل گندم، سویا، برنج، شکر، روغن، ذرت و جو بوده است.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ 16 December 2021

معاون وزیر راه: ۲.۴ میلیون تن کالا از بنادر هرمزگان به سراسر کشور ارسال شد

به گزارش تابناک از هرمزگان؛داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در نشست خبری و هم اندیشی با کنشگران رسانه‌ای و افکار عمومی شهرک حمل و نقل و لجستیک بندرعباس اظهارداشت: بحث حمل و نقل جاده‌ای بسیار موضوع حائز اهمیتی است چرا که  بیش از 90 درصد جابه جایی‌ها در کشور از این طریق انجام می‌شود. 

وی افزود: شهرک حمل و نقل بندرعباس قطب حمل و نقل کشور است و بزرگترین شهرکی است که با 150 هکتار مساحت در بخش حمل و نقل توسط بخش خصوصی ایجاد شده است و لازم است حمایت‌های مورد نیاز از آن صورت گیرد‌.

امانی بیان کرد: اخیرا حمل کالاهای اساسی از بندرعباس، بندر امام خمینی افزایش یافته است و هم اکنون نیز در جریان است و با وجود مشکلاتی که در بحث ناوگان، لاستیک، روغن و قطعات و همچنین مشکلات درآمدی شرکت‌های حمل و نقل کار متوقف نشده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه زیر ساخت‌های بسیار خوبی با کمک بخش خصوصی در استان هرمزگان ایجاد شده است که نشان از همدلی و همراهی بخش خصوصی و حضورش در کنار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

یوسف عابدینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان نیز در این نشست اظهارداشت: هدف اصلی این است که عزیزان بخش خصوصی به عنوان بازوی دولت در حمل و نقل کمک کنند همچنین تلاش می‌شود ابعاد استانی و ملی حمل و نقل جاده‌ای در جهت توسعه و اشتغال شناسانده شود.

وی افزود: در تلاش هستیم حمایت‌های لازم را برای روی کار آمدن تمام ظرفیت شهرک حمل و نقل بندرعباس به کار گیریم و از آن برای توسعه حمل و نقل و سهولت در کار شرکت‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها درخواست دارم هر جا عیب یا ایرادی می‌بینند ما را مورد سوال و پرسش قرار دهند چرا که گاهی اوقات عدم کسب اطلاع موجب می‌شود اشکالاتی به وجود بیاید.

عابدینی تاکید کرد: هرمزگان دارای 209 شرکت حمل و نقل است که در 8 ماه نخست سال جاری تخلیه، بارگیری و حمل 2.4 میلیون تن کالای اساسی از بنادر هرمزگان توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای انجام شده است که شامل گندم، سویا، برنج، شکر، روغن، ذرت و جو بوده است. 

انتهای پیام/864/س

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار