امام‌جمعه تربت‌جام تأکید کرد:
امام‌جمعه تربت‌جام همه ائمه اطهار (ع) را انقلابی و رسالت نخست آنان را رساندن پیام و آگاهی بخشیدن به جامعه برشمرد و تأکید کرد: شهید سلیمانی با گام برداشتن در این مسیر توانست بسیج مستضعفان را در جهان شکل دهد و محور وحدت جهان اسلام شود و در این راه به فیض عظمای شهادت برسد.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ 15 December 2021

به گزارش تابناک رضوی از تربت‌جام، حجت‌الاسلام میرزا حسین معتمدی فر در جلسه برنامه‌ریزی دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی این شهرستان با اشاره به جمله‌ای از دکتر شریعتی که هر انقلابی دو چهره دارد؛ چهره اول: «خون»، چهره دوم: «پیام»، نیز گفت: همه ائمه اطهار (ع) انقلابی بودند و رسالت نخست همه انبیاء الهی در دل انقلاب‌ها رساندن پیام و آگاهی بخشی به جامعه اسلامی بود.
حاج قاسم محور وحدت جهان اسلام است
وی افزود: همه انقلاب‌ها حاوی پیام هستند و در مکتب حاج قاسم سلیمانی مدافع حرم یعنی دفاع از ناموس اسلام ناب محمدی (ص) نه اول جنگ و خونریزی و این فرهنگ و پیشینۀ غنی باید چراغ راه برای آیندگان باشد تا با بصیرت کامل تعریف درستی از انقلاب داشته باشند.
وی اتحاد و همدلی شیعه و اهل سنت را رمز برپایی همه مناسبت‌های ملی و مذهبی دانست و تصریح کرد: بصیرت و حضور مردم حماسۀ 9 دی آفریند و با حضور حماسی مردم درصحنه‌های اصلی انقلاب دشمن غلط می‌کند به این نظام تهدید یا خدای‌نکرده تجاوز کند.
هرکس به مقدسات هتک حرمت کند یک نفوذی است
امام‌جمعه تربت‌جام تأکید کرد: حاج قاسم سلیمانی محور وحدت جهان اسلام است که این شهید بزرگوار با تلاش و مجاهدات خستگی‌ناپذیر چهل‌ساله توانست بسیج مستضعفان را در جهان شکل دهد و در این راه به فیض عظمای شهادت برسد.
معتمدی فر حفظ وحدت و همگرایی لازمه یک شهر تلفیقی با پیشینۀ غنی فرهنگی، هنری و ادبی است، یادآور شد: توهین به مقدسات و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گناه و حرام است و هرکس به مقدسات هتک حرمت کند یک نفوذی است و فلسفه حضور مردم بصیر ایران اسلامی در 9 دی 88 خنثی کردن چهره نفوذها و غرب‌زده‌ها بود.
تکیه‌بر صندلی مسئولیت خون‌بهای یک شهید است
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تربت‌جام در این جلسه که با حضور امام‌جمعه، علما، برخی مسئولان اجرایی، دانشگاهی و کارگروه‌های فرهنگی، جهادی و رسانه‌ای برگزار شد نیز گفت: امروز تأسی به شهدا والامقام ازجمله سردار سلیمانی بر همۀ مسئولان واجب است چراکه تکیه‌بر صندلی مسئولیت خون‌بهای یک شهید است.
سرهنگ پاسدار ابوطالب جوان با ابراز گلایه از عدم حضور برخی مسئولان علیرغم دعوت، افزود: نشست امروز به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و میزبانی سپاه برگزار شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اداره نیست، بلکه متعلق به عامه مردم و بسیجیان است، پس سلایق نباید ما را از اهداف شهید و شهادت بازدارد.
وی با اشاره به اینکه یکی از فواید مهم این نشست‌ها کار برای انقلاب، نظام و قرار گرفتن در مسیر شهادت است، تصریح کرد: اگر حضور مدافعان حرم به‌ویژه سیدالشهدا جبهه مقاومت اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی در سوریه و عراق نبود امروز خریدوفروش نوامیس اسلام یک مسئله عادی بود.
حاج قاسم محور وحدت برپایی برنامه‌های انقلابی است
وی با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد حاج قاسم ازجمله دشمن‌شناسی و نبوغ نظامی، گفت: این شهید بزرگوار به نصرت الهی و روح توکل و خداباوری ایمان راسخ داشت و علاوه بر شهامت و شجاعت یکی از مهم‌ترین ویژگی او ذوب در ولایت بود، پس حاج قاسم سلیمانی محور وحدت برپایی برنامه‌های انقلابی است.
جوان با اشاره به اینکه این شهید والامقام تهدید را به فرصت تبدیل و احیاء کننده مجدد شعار «ما می‌توانیم» در عمل بود، یادآور شد: اگر عمل انقلابی دولت مران در مبارزه با همه‌گیری کرونا و واکسینه کردن مردم نبود بیش از معیشت مردم حیات مردم به خطر می‌افتاد که این از برکات طرح ملی شهید سلیمانی است.
خبرنگار: مهدی حسینی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار