نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه فرهنگ مهمترین اولویت گام دوم انقلاب است، گفت: باید در این برهه ساختار و سازمان های فرهنگی را بازسازی کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷ 14 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین در نشست با شماری از مسئولان خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای دولت سیزدهم سخن از تحول در سازمان و ساختار فرهنگی کشور به میان آوردند که این سخن ضرورت بازخوانی مؤلفه‌های تمدن سازی را متذکر می‌شود.

 

امام جمعه بجنورد ادامه داد: در مؤلفه‌های تمدنی که فرهنگ، اقتصاد، سیاست، علم و دانش، فناوری و… را شامل می‌شود؛ فرهنگ، مهم‌ترین است، اگرچه امروز اقتصاد به دلایلی اولویت دارد اما با نگاه بلندمدت این فرهنگ است که دارای اولویت خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب بازسازی ساختار و سازمان فرهنگ ضرورت دارد، اضافه کرد: اقتضای این ضرورت مهم داشتن نگاه نو، ارتقای نگاه، احساس مسؤولیت متصدیان فرهنگی و نخبگان و فعالان فرهنگی به مقوله فرهنگ و اعتقاد راسخ و باور عمیق به این نکته مهم است که راز پیشرفت هر جامعه دو نکته مهم فرهنگ باوری برای حرکت درست و فرهنگ‌سازی برای تحقق هر جز از اجزای تمدن نوین اسلامی است.

 

حجت الاسلام نوری گفت: روح حاکم بر فرهنگ باوری و فرهنگ‌سازی در جامعه به محتوای انقلابی و متولیان انقلابی است و درواقع روح مهندسی فرهنگی و به تعبیر بدیع مقام معظم رهبری آرایش فرهنگی همین وجود محتوای انقلابی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به تعبیر دقیق‌تر اگر در گام اول و چله اول، سازه‌ها و اسکلت و زیربناها نهاده شد اکنون و در گام دوم هنگامه دمیدن روح فرهنگ در نظام اسلامی است که جز با محتوای انقلابی و مدیر انقلابی شدنی نیست و چه‌بسا بازسازی ساختار فرهنگ با همین دو الزام مهم شدنی باشد.

 

وی در انتها تصریح کرد: در این نگاه متعالی جامعه انقلابی علاوه بر قانون‌گذاری درست که بایسته و ضروری و شرط لازم حرکت درست است، بیشتر و فراتر از آن به فرهنگ‌سازی نیاز دارد؛ موضوعی که باید مورد توجه همه نهادهای فرهنگی و مذهبی و متولیان و فعالان این عرصه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار