تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
همانگونه که از هفته قبل اعلام شده بود بخشی از فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد اولین روز از اعتصاب خود در اعتراض به عدم اجرای رتبه بندی و نا مشخص بودن وضعیت آن را به مرحله اجرا در آوردند .
کد خبر: ۱۰۱۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۲ 12 December 2021

همانگونه که از هفته قبل اعلام شده بود بخشی از فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد اولین روز از اعتصاب خود در اعتراض به عدم اجرای رتبه بندی و نا مشخص بودن وضعیت آن را به مرحله اجرا در آوردند .
این اعتصاب در مناطق مختلف استان انجام شد و برخی فرهنگیان در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به بیان جزئیاتی از روز اول اعتصاب خود پرداختند .
یکی از فرهنگیان گفت : همانگونه که اعلام شده بود در روز 20 آذر ماه اعتصاب آغاز شد که ضمن حضور در مدرسه اما کلاس درس را تعطیل کردیم .
وی در خصوص استقبال از این اعتصاب هم گفت : برخی معلمین حاضر به تعطیلی کلاس درس نشدند و همچنان بر سر کلاس حاضر شدند اما برخی هم به چهارچوب اعتصاب پایبند بودند .
وی ادامه داد : هدف اصلی ما توجه مسئولین به خواسته فرهنگیان در خصوص سرانجام طرح رتبه بندی است که به نظر می رسد اراده ای قوی برای به سرانجام رساندن آن وجود ندارد.
اهداف اعتصاب صرفا صنفی است
یکی دیگر از فرهنگیان که به نظر می رسد نقش هماهنگی بیشتری در خصوص اعتصاب دارد به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : اهداف ما در خصوص اعتراضات و این اعتصاب مسائل صنفی است .
وی اهداف اعتصاب را در چند بند زیر تشریح کرد: 

ما خواستار احقاق حقوق خود با اجرای دقیق و کامل لایحه رتبه بندی معلمین هستیم
ما معلمین نسبت به تصویب نشدن لایحه رتبه بندی اعتراض جدی داریم.

با توجه به اینکه این لایحه ۱۲ سال در دولت ومجلس‌های گذشته خاک می خورد از بی توجهی مسئولان نسبت به این لایحه انتقاد جدی داریم.

ما در این تحصن به دنبال اجرای دقیق قانون هستیم و خود را سرباز و مطیع رهبری و نظام اسلامی می‌دانیم و این خواست ما کاملاً صنفی و در جهت مبارزه با تبعیض و فساد است و هیچ گونه شائبه سیاسی در آن وجود ندارد و دشمنان هم بدانند که ما فرهنگیان و معلمان خود را خادم، عاشق و مطیع نظام اسلامی و رهبری می‌دانیم و هیچگاه نخواهیم گذاشت دشمنان از این تحصن ما سوء استفاده کنند.

عدم تبعیض بین کارکنان دولت در بحث پرداخت ها

اصلاح حقوق معلمان براساس سطح کیفی کار آنها تعیین شود.

افزایش کل حقوق معلمان بعد از رتبه بندی
اجرای دقیق رتبه بندی براساس قانون مصوب دولت که الان ۱۲ سال از تصویب آن می
گذرد.

درکل مشکل ما فقر نیست بلکه فرق است که الان دربین کارکنان دولت مشهود هست.

در اعتصاب شرکت نکردم چون برخی ان را سیاسی می کنند!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نظر می رسد اعتصاب آنگونه که انتظار می رفت هماهنگ نبوده و بازتاب رسانه ای چندانی نداشته است !
یکی از فرهنگیان که حاضر به پیوستن به اعتصاب نشده بود می گوید : با اصل درخواست صنفی موافق است اما چون عده ای از این موضوع سوء استفاده های سیاسی می کنند حاضر به همراهی با اعتصاب کنندگان نیست اما همچنان پیگیر مطالبات بر حق فرهنگیان خواهد بود.
این فرهنگی در پاسخ به این سوال که چه نشانه هایی از تبدیل شدن یک خواسته صنفی به سوء استفاده های سیاسی می بینید ، توضیح داد : می بینیم هم اکنون برخی افراد از یک جریان سیاسی خاص که تا قبل از این خیلی تمایلی به همراهی نداشتند ، اکنون پرچمدار اعتراض شده اند و شبانه روز برنامه اعتصاب می گذارند و این نمی تواند مورد نظر افرادی مانند من باشد چون صداقت در کلام و روششان نمی بینم .
شرایط ایجاب می کند مرتب پیگیر باشیم موضوع سیاسی نیست !
یکی دیگر از فرهنگیان سوء استفاده برخی افراد از تجمعات را معمول دانست و گفت قبول دارم که برخی از این تجمعات سوء استفاده می کنند اما ما در این زمینه تلاش می کنیم که موضع از دایره صنفی خارج نشود .
وی دلیل افزایش تعداد روزهای تجمع در ماه های اخیر در مقابل سال های قبل را هم جدی تر شدن اجرا اما احتمال تغییر در ساختار آن عنوان کرد و افزود : اعتقاد ما این است که رها کردن موضوع از طرف فرهنگیان باعث می شود مسئولین اولویت آن را کنار بگذارند و همچنان وعده های بی سرانجام بدهند .
از دیگر مناطق چه خبر؟
همانگونه که گفته شد روز اول اعتصاب فرهنگیان چندان بازتابی نداشت چرا که برخی مدارس از اعتصاب استقبال کردند و برخی نه یا حتی در برخی مدارس تعدادی از فرهنگیان در کلاس درس حاضر شدند در همان مدرسه تعدادی در اعتصاب بودند !
پیگیری های تابناک از برخی فرهنگیان نشان می دهد که در دیگر مناطق استان هم با شدت و حدت کم و زیاد این اعتصاب وجود داشته است. شاید یکی از معدود پوشش های رسانه ای در این خصوص مربوط به خبر خبگزاری فارس در خصوص اعتصاب برخی معلمان در چاروسا باشد .
بنابر این گزارش معلمان مقاطع مختلف تحصیلی در چاروسا همزمان با دیگر نقاط کشور پیگیر طرح رتبه‌بندی شدند.
معلمان منطقه چاروسا خواستار اجرای هر چه سریع‌تر طرح رتبه بندی معلمان شدند که در دستور کار مجلس قرار گرفته و هنوز اجرا نشده است.
یکی از این معلمان با بیان اینکه معلمان نقش بسیار مهمی در توسعه یک جامعه دارند عنوان کرد: در طول سالهای گذشته به خصوص در سال 1400 حقوق تمامی اقشار و ادارات مختلف افزایش داشته اما این معلمان و فرهنگیان بودند که همچنان طبق حقوق سالهای ابتدایی مشغول هستند که این به نحوی بی عدالتی است.
وی افزود: در طول ایام کرونا نقش بسیار مهم معلم برای دانش آموز مشخص شد و وجود معلم در کلاس درس بسیار تاثیرگذار است اما قطعا یک معلم با حقوق ناچیز و بسیار پایین نگران است و نمی تواند به راحتی با این شرایط به تدریس بپردازد.
معلمان چاروسا در این طرح احقاق حق خود را کاملا قانونی دانستند و این اقدام را فاقد هرگونه اقدام سیاسی دانستند.
روز اول اعتصاب فرهنگیان چه گذشت؟
روز اول اعتصاب فرهنگیان چه گذشت؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار